Business sportiv

Business sportiv. Preţurile bunurilor sportive au continuat să crească în ultimii ani, dar asta nu i-a speriat pe pasionaţii sportului să îşi facă noi achiziţii

18.04.2025, 00:05 Autor: Miruna Diaconu

♦ Rata de majorare a preţurilor echipamentelor sportive a urcat cu 5,9% faţă de anul anterior, fiind cea mai mare majorare a preţurilor dintre statele Uniunii Europene.

În 2024, rata de creştere a preţurilor echipamentelor sportive a crescut cu 5,9% faţă de anul anterior, potrivit datelor Eurostat. România a avut cea mai mare creştere a acestor bunuri în 2024 din Uniunea Europeană, se mai arată în datele Comisiei Europene.

Un ritm de creştere ridicat al preţurilor echipamentelor sportive l-au avut şi Ungaria şi Polonia, fiecare cu 3,7% majorare a preţurilor într-un singur an, însă departe de rata înregistrată în România.

Finlanda, Estonia şi Italia au avut cele mai mici rate de creştere a preţurilor acestor bunuri, având majorări între 0,9% şi 1,1%, mai arată datele Eurostat.

Chiar şi în cu astfel de creşteri, românii nu au dat înapoi din achiziţionarea bunurilor şi echipamentelor sportive. Una dintre categoriile care a înregistrat o creştere în ultimii ani este cea de biciclete.

„Simţim o creştere a cererii prin prisma interesului clienţilor şi a vânzărilor pe care le facem, care sunt în creştere an de an“, a spus recent Mircea Rasovan, acţionar al retailerului de echipamente sportive SportGuru.

O creştere a preţurilor a fost înregistrată şi în cazul evenimentelor sportive, care au fost majorate cu 9,2% în 2024, printre cele mai mari rate de creştere din Uniunea Europeană, potrivit Eurostat. O rată de creştere mai mare a avut doar Croaţia anul trecut, care a înregistrat o majorare de 10% a preţurilor serviciilor şi biletelor la evenimentele sportive.

Chiar şi aşa, 2024 a fost unul dintre cei mai buni ani în ceea ce priveşte participarea românilor la evenimentele sportive. Interesul tot mai mare s-a tradus într-un număr în creştere a spectatorilor în tribunele meciurilor de fotbal, handbal sau baschet.

Oamenii au umplut stadioanele şi sălile de sport doar pentru a-şi vedea echipa favorită, iar multe dintre cele mai importante meciuri sportive de anul trecut s-au jucat cu casa închisă. Meciuri de fotbal precum Rapid – U Cluj şi FCSB – CFR Cluj au vândut toate biletele puse în vânzare. Nu doar meciurile din campionatul naţional au reuşit astfel de performanţe, dar şi unele meciuri ale naţionalei care au avut loc pe Arena Naţională s-au jucat cu tribunele pline. Anul trecut, doar la meciurile din Superliga au fost 2 milioane de spectatori.

Nu doar fotbalul este un magnet, dar şi handbalul şi baschetul au puterea să umple sălile de spectatori. Echipa de baschet de la Cluj, U-BT, a reuşit să strângă la un singur meci 10.000 de spectatori, când a jucat contra London Lions.

Nici echipele de handbal Dinamo, CSM sau Rapid nu sunt mai prejos şi reuşesc să joace multe meciuri cu casa închisă.

Efervescenţa din tribunelele meciurilor se simte tot mai puternic, iar, la unele meciuri, pare că stadioanele şi sălile devin neîncăpătoare.

 

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Superbet