Business sportiv

Business sportiv. Prudenţa companiilor afectează sportul angajaţilor. „Industria auto este sever afectată şi majoritatea organizaţiilor de acest tip au blocat bugetele pentru activităţile sportive ale angajaţilor“

15.11.2024, 00:05 Autor: Miruna Diaconu

♦ Corporate Games este o companie care organizează competiţii sportive dedicate exclusiv angajaţilor din alte companii, ONG-uri sau instituţii publice.

Companiile, fie ele multinaţionale sau microîntreprinderi, au devenit mai prudente în acest an în privinţa cheltuielilor în contextul în care mediul de afaceri se aşteaptă la o nouă rundă de creşteri ale taxelor în 2025. Prudenţa companiilor are un impact şi asupra activităţilor sportive din cadrul companiilor.

„Am observat o prudenţă mai mare din partea companiilor. Industria auto este sever afectată şi majoritatea organizaţiilor de acest tip au blocat bugetele pentru activităţile sportive ale angajaţilor. În general, am constatat în 2024 o analiză mult mai atentă a impactului acţiunilor bugetate de organzaţii, fie ele multinaţionale sau microîntreprinderi“, spune Radu Rădulescu, administrator al Corporate Games, o companie care organizează competiţii sportive dedicate exclusiv angajaţilor din alte companii, ONG-uri sau instituţii publice.

Înfiinţată în 2011, prima ediţie organizată de Corporate Games a fost în mai 2012 la Bucureşti.

Businessul a apărut în urma participării proprietarilor la o ediţie Corporate Games în Marea Britanie, ceea ce i-a determinat să aducă acest concept în România, unde nu existau competiţii asemănătoare. Corporate Games este o companie internaţională, cea din România fiind o franciză, care a luat naştere în SUA în 1986.

Radu Rădulescu, administratorul companiei, împreună cu cei doi asociaţi, Călin Huidu şi Martin Verhagen, au pus bazele Corporate Games România. Sporturile în care se pot întrece angajaţii din companii diferă de la ediţie la ediţie, însă sunt peste 30 de discipline în total.

La fiecare ediţie sunt în jur de 18-20 de sporturi la ediţia internaţională din Bucureşti.

Radu Rădulescu spune că anul acesta au reintrodus înotul şi au introdus padelul ca sport nou. Pe viitor, au în plan să introducă handbalul, padbolul şi tirul cu arcul.

Printre clienţii Corporate Games se numără bănci precum BCR, cât şi firme de IT Microsoft, Atos IT sau IBM, dar şi de producţie precum NBHX Rolem, Miele sau Robert Bosch, outsourcing precum Accenture, Majorel sau CGS, cât şi retail - Kaufland, Mega Image - şi alţii.

Anul acesta, HP, Amazon, Auchan şi Stragab au fost câteva dintre companiile care au încheiat colaborare cu Corporate Games.

Radu Rădulescu spune că cele mai căutate sporturi sunt fotbalul, pescuitul sportiv, catchball-ul şi canotajul (dragon boat).

El este de părere că astfel de activităţi în rândul angajaţilor au puterea de creşte angajamentul faţă de organizaţie, dar şi să îmbunătăţească productivitatea lor la locul de muncă.

„Beneficiile observate sunt atât tangibile, precum reducerea absenţelor medicale şi a fluctuaţiei de personal, cât şi îmbunătăţirea productivităţii individuale şi a echipelor de proiect. În plus, se identifică şi beneficii intangibile, inclusiv o atracţie crescută a organizaţiei în calitate de angajator, coeziune excelentă între echipele participante şi o comunicare mai eficientă pe plan orizontal“, explică Radu Rădulescu.

Anul acesta, Corporate Games a organizat cinci ediţii dedicate angajaţilor care vor să facă sport şi să participe la competiţii. Competiţiile au loc la Bucureşti, dar antreprenorul vrea să se extindă şi în Craiova, Arad sau Timişoara, unde deja se află în negocieri cu municipalităţile şi cu comunităţile de business de acolo.

Nu există un număr limită de participanţi, media angajaţilor de la o companie este de circa 40-50 de persoane. Criteriile de selecţie sunt alese intern, fie în funcţie de performanţă, fie pentru stimularea persoanelor din middle şi top management, depinde de fiecare cultură organizaţională a companiilor.

 

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Superbet