Business sportiv

Business sportiv. Retailerii de modă îşi diversifică gamele şi introduc tot mai multe articole sportive. Vânzările de articole sportive sunt pe un trend ascendent, dar creşterea este concentrată doar în marile oraşe

05.05.2023, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

Laura Blaga, regional sales director, Sinsay: „Dacă în anii trecuţi era o colecţie-capsulă cu doar câteva modele, sezonul acesta am hotărât să o extindem şi să facem un test într-un număr mai mare de magazine“ Sinsay, parte din grupul polonez LPP, şi brandurile Inditex, Mango, Oysho, Bershka şi Stradivarius au introdus în gama lor de produse articole sportive.

Tot mai multe magazine de modă din România au adăugat în gama lor de produse şi articole sportive, cu toate că înainte acest segment nu era unul care prezenta interes pentru marile lanţuri de magazine. Vânzările de articole sportive au crescut în ultimii ani, fiind un segment cu potenţial chiar şi pentru retailerii de modă, care au introdus astfel de produse în portofoliul lor.

Sinsay, parte din grupul polonez de modă LPP, în portofoliul căruia se află şi brandurile Reserved, Cropp, Mohito şi House, a introdus de câteva sezoane gama Gym Hard, având atât haine de sport, cât şi diverse articole şi accesorii.

„Dacă în anii trecuţi era o colecţie-capsulă cu doar câteva modele, sezonul acesta am hotărât să o extindem şi să facem un test într-un număr mai mare de magazine. A existat o colecţie-capsulă şi în departamentul de bărbaţi şi multe accesorii care îţi permit să faci exerciţii din confortul casei tale. Avem din ce în ce mai multe locuri în care sălile de fitness sunt în apropierea sau în incinta complexului în care avem magazine. Acest lucru facilitează creşterea vânzărilor şi fidelizarea clienţilor. Consider că această nişă trebuie explorată şi dezvoltată în continuare“, spune Laura Blaga, regional sales director la Sinsay.

Cu toate că retailerii au introdus astfel de game, articolele sportive sunt introduse în magazinele fizice din marile oraşe, acolo unde se concentrează cererea pentru astfel de produse. În cazul Sinsay, Bucureştiul şi Timişoara au fost oraşele în care colecţia de articole sportive a înregistrat cele mai mari vânzări în acest sezon.

„Persoanele din mediul urban, cu preponderenţă, au început să conştientizeze din ce în ce mai mult importanţa activităţii fizice. Oamenii pun preţ pe găsirea unui echilibru între viaţa personală şi muncă, iar activitatea fizică ajută mult la eliberarea stresului cotidian“, mai spune Laura Blaga

Ea nu precizează însă cât reprezintă gama articolelor sportive în totalul businessului local sau dacă există un procent semnificativ pe care această gamă îl deţine.

„În magazinele Sinsay, pe lângă colecţia dedicată Gym Hard şi Performance, clienţii pot găsi foarte multe articole sportive sau pentru confortul casei, articole pe care le pot folosi pentru activităţile fizice sau recreative. Trimitem în magazine articole noi, la preţuri foarte accesibile, de două ori pe săptămână, astfel încât procentele colecţiilor se pot modifica constant, în functie de perioada sau de campaniile pe care ne dorim să le promovăm în magazine“, explică ea.

Sinsay nu este singurul retailer de modă care a introdus în portofoliul său o gamă dedicată hainelor şi articolelor sportive. Brandurile Inditex, cum ar fi Mango, Oysho, Bershka şi Stradivarius, au introdus şi ele în gama lor de produse articole sportive.

În ultimii ani, piaţa articolelor sportive a crescut constant, iar retailerii din zona de sport s-au dezvoltat tot mai mult, deschizând noi magazine în ţară.

Anul 2022 a fost un an al recordurilor pentru unii retaileri din piaţă. Hervis a avut vânzări de 84 milioane euro, cel mai înalt nivel de la intrarea companiei pe piaţa din România. Pe de altă parte, retailerul polonez de echipamente sportive 4F a deschis zece magazine anul trecut, ceea ce dus la mai mult decât o dublare a reţelei de magazine a retailerului.

Doar 2% dintre români practică sport sau activităţi fizice în mod regulat, comparativ cu ţările europene unde procentul este mult mai mare. Din acest motiv, piaţa locală a articolelor sportive este subdezvoltată, chiar dacă a fost pe un trend ascendent în ultimii ani.

Printre cei mai mari jucători din domeniu se numără francezii de la Decathlon, alături de Intersport şi Hervis. Ei se bat nu doar cu companiile specializate, ci şi cu lanţurile de hipermarketuri care vând produse pentru sport şi cu actori online.

Hervis, 4F şi Sportisimo sunt doar câţiva dintre retailerii din zona echipamentelor sportive care au anunţat deschideri de noi magazine. Cu toate că piaţa este subdezvoltată, acest lucru arată şi potenţialul de creştere mare care există pe plan local în acest segment.


 

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Superbet