Business sportiv

Business sportiv. Cum poate fi sportul un instrument de marketing pentru companii? Challenges by Sportin, o aplicaţie de competiţii sportive, vrea să adune antreprenori şi companii care să convingă oamenii să facă sport

11.10.2024, 00:05 Autor: Miruna Diaconu

♦ Aplicaţia Challenges by Sportin funcţionează pe bază de creare de provocări - obiective de sport care pot fi setate de utilizatori, individual sau în competiţie cu alţi utilizatori.

Challenges by Sportin este o aplicaţie lansată de Adrian şi Mihaela Pantir, fondatorii platformei Sportin pentru digitalizarea industriei de sport. Aplicaţia îşi propune să convingă companii să se promoveze prin intermediul unor competiţii sportive. Altfel spus, sportul ar putea fi instrument de marketing pentru companii.

Multe dintre compeţiile organizate prin intermediul aplicaţiei sunt publice, astfel că toată lumea poate participa la ele.

„Dacă o companie vine şi zice că vrea să facă engagement cu 100.000 de urmăritori ai săi, unde să ofere premii pentru primele locuri, atunci facem un challenge în aplicaţia noastră. Compania promovează competiţia în cercul lor sau în altele şi oamenii încep să se înscrie.

Dacă este competiţie şi primeşti premii, oamenii răspuns foarte uşor”, spune pentru ZF Adrian Pantir, cofondator al Challenges by Sportin.

Aplicaţia Challenges by Sportin funcţionează pe bază de creare de provocări - obiective de sport care pot fi setate de utilizatori, individual sau în competiţie cu alţi utilizatori. De asemenea, utilizatori pot intra în provocări deja create, de branduri din diverse domenii, săli de fitness sau angajatori care vor să-şi motiveze echipele. Fiecare provocare sau competiţie va avea mai multe recompense, pe nivel de dificultate, care vor fi acordate odată ce este atins obiectivul prestabilit. Recompensele sunt acordate de firmele doritoare, branduri din sport, retail, fashion sau orice alt domeniu, sau de către angajatori.

Companiile pot propune diferite tipuri de competiţii de la atingerea unui anumit număr de paşi, până la alergat şi alte activităţi. Aplicaţia se află deja în discuţii cu mai multe companii din zona sportivă, bancară şi IT pentru organizarea unor astfel de competiţii.

Aplicaţia măsoară anumiţi metrici ai participanţilor în timp real şi clasamentul se modifică în funcţie de eforturile depuse de cei înscrişi.

„Se face clasamentul în timp real cu pasul fiecăruia din cei 100.000 de participanţi, iar la finalul fiecărui challenge sunt stabiliţi câştigătorii”, adaugă el.

Pe acelaşi principiu funcţionează şi alte aplicaţii precum Fitbit sau Samsung Health, diferenţă este că acestea se adresează doar celor care au un dispozitiv Fitbit sau Samsung, pe când Challenges by Sportin se adresează unui număr mai larg de oameni, fiind o aplicaţie disponibilă pe orice telefon, indiferent de marcă.

„Este şi un instrument de marketing şi sales pentru că pot face engagement cu fanii pe care, în mod normal, îi ai pe reţelele de socializare, dar nu promovezi sportul. Dacă vorbim de competiţii şi premii, oamenii acceptă mult mai uşor de a deveni client. Oameniii sunt mult mai receptivi aşa”, spune el.

În perioada 15-30 octombrie, fondatorii aplicaţiei vor organiza primul eveniment sportiv prin intermediul aplicaţiei, prin care îşi propun să adune 100 de antreprenori care să convigă oamenii să ajungă la un număr total de 15 milioane de paşi în aplicaţie.

„Nu vrem să promovăm nimic, ci să motivăm oamenii să facă 15 milioane de paşi în 15 zile pentru a le arăta oamenilor cât de important este sportul pentru antreprenori. Unii antreprenori ne-au dat acceptul pentru expunere şi au fost de acord să postăm clasamentul în timp real cu paşii pe care îi fac, alţii însă nu au fost de acord”, spune el.

Noua aplicaţie, Challenges, este integrată cu platforma Sportin, o soluţie software de tip CRM pentru digitalizarea industriei de sport. Aceasta permite gestionarea operaţiunilor de vânzare şi de comunicare cu clienţii centrelor de sport şi include un sistem de ticketing pentru achiziţia de abonamente sau pentru acces la evenimente sportive. Sportin este folosit de săli de fitness, cluburi de echitaţie, crossfit, fitness, dans, pole fitness, baschet, fotbal şi de antrenori personali şi are peste 4.000 de utilizatori activi constant.

 

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Superbet