Business sportiv

Business sportiv. Sportul uneşte angajaţii: amenajarea unui spaţiu dedicat socializării şi mişcării la birou a devenit o necesitate pe agenda companiilor

19.05.2023, 00:07 Autor: Miruna Diaconu

Pe lângă spaţiul de socializare, companiile le oferă angajaţilor şi posibilitatea de a face mişcare prin achiziţionarea de mese de ping-pong, biliard sau foosball Cu toate că acest trend a început în rândul companiilor mari în urmă cu câţiva ani, micile businessuri se adaptează pentru a le oferi angajaţilor aceleaşi beneficii.

Amenajarea spaţiilor dedicate socializării, dar şi mişcării la birou, a devenit o necesitate pe agenda companiilor atunci când se gândesc la starea de bine a angajaţilor. În urmă cu câţiva ani, astfel de spaţii reprezentau un factor diferenţiator în piaţă, însă astăzi, astfel de spaţii fac parte din componentele obligatorii pe care un birou trebuie să le aibă.

Dacă acum 3-4 ani astfel de zone erau destul de rar întâlnite, acum au devenit o normă şi aproape orice companie îşi amenajează un spaţiu de socializare, unde se regăsesc şi elemente din zona sportivă, spune Horaţiu Didea, managing partner al Workspace Studio, companie care activează în zona amenajării birourilor.

„Cam 30% din zonele de socializare sunt şi elemente de tip sportiv, mese de ping-pong, foosball, biliard. Cam acestea sunt permise pentru că firmele sunt atente la ceea ce înseamnă siguranţă. În urmă cu 3-4 ani, aceste zone era destul de rar întâlnite, dar acum au devenit o normă, aproape orice companie îşi amenajează această zonă de socializare şi au şi elemente din zona sportivă“, spune el.

Companiile îşi concentrează tot mai mult atenţia pe a le oferi angajaţilor diferite beneficii în zona sportivă. Mai mult, companiile chiar se uită la clădiri care se află în proximitatea unei săli de sport sau a unui centru sportiv. Pe lângă facilităţi precum oferirea de abonamente la săli de sport sau o oră pe săptămână de sport în echipă, companiile se uită şi la a oferi astfel de beneficii în cadrului biroului.

„Sunt companii care caută încă din faza de proiect clădiri care să le ofere facilităţi care să aibă de-a face cu mişcarea precum săli de sport. Sunt companii care le oferă angajaţilor posibilitatea de a veni la birou cu bicicleta, deci automat trebuie să îşi facă zonă de duşuri, ceea ce înseamnă o investiţie mai mare. În general, aceste companii sunt mari care îşi pot permite cheltuiala şi spaţiul. Începe să se vadă tot mai mult acest lucru şi la noi în România“, mai spune Horaţiu Didea.

 Crearea şi amenajarea unor astfel de locuri în birou pot fi şi un factor de a atrage angajaţii la birou. Mai mult, zonele dedicate socializării şi mişcării pot creşte interactivitatea între membrii aceleiaşi echipe, spune Sebastian Mîndroiu, cofondator al biroului de arhitectură Picktwo Studio.

„Companiile vor să aibă astfel de spaţii pentru că aceste zone măresc interacţiunea între angajaţi. Toate proiectele pe care l-am făcut din 2021 şi până acum pe zona de office au inclus astfel de spaţii. Vorbim şi de companii mari, dar şi de companii mici, cu 20-30 de angajaţi, care au până la urmă aceeaşi nevoie de a creşte interactivitatea şi atractivitatea locului de muncă şi de a aduce oamenii cât mai mult la birou“, spune el.

Din spaţiul total al biroului unei companii, circa 30%, în medie, este ocupat de zona dedicată socializării şi mişcării.

 


 

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Superbet