Business sportiv

Business sportiv. Tiberiu Pop, organizator al Winter Tour, un turneu de evenimente pe pârtiile de schi: Sezonul acesta a fost dificil, cu multe provocări. După alte sezoane dificile din cauza pandemiei, a venit un an greu din cauza lipsei zăpezii

17.03.2023, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

Prima ediţie a Winter Tour a fost organizată în 2014, iar de atunci în fiecare sezon de iarnă sunt organizate evenimente marca Winter Tour pe diferite pârtii de schi din ţară.

Din cauza lipsei zăpezii, sezonul de iarnă din acest an este unul dificil pentru operatorii din acest segment, cât şi pentru organizatorii de evenimente dedicate pasionaţilor de schi. Astfel, Tiberiu Pop, organizator al Winter Tour, un turneu de evenimente care au loc în fiecare weeked din sezonul de iarnă pe pârtiile de schi, spune că după anii pandemiei, sezonul din acest an nu a fost lipsit de provocări.

„Sezonul acesta a fost dificil, cu multe provocări. După alte sezoane dificile din cauza restricţiilor pandemice, a venit un an greu din cauza lipsei zăpezii. A trebuit să schimbăm calendarul oficial de la o săptămâna la alta, pentru a reuşi să organizăm evenimentele promise pe pârtii cu condiţii de schi. Startul trebuia dat la Borşa însă l-am anulat şi am început sezonul la Azuga, pe pârtia Sorica. Au urmat Transalpina, Buşteni-Kalinderu, Predeal, Borşa, Rarău, Buscat“, spune Tiberiu Pop.

Ultimele evenimente din acest an au avut loc în weekendurile 4-5 martie şi 10-12 martie. Winter Tour merge în weekendurile din fiecare sezon pe câte o altă pârtie unde organizează întreceri, jocuri de iarnă, evenimente cu muzică, concerte pe zăpadă pentru pasionaţii de schi. Prima ediţie a Winter Tour a avut loc în 2014.

„Ne dorim să promovăm pârtiile de schi de la noi din ţară, să îi determinăm pe oameni să vină la munte şi să practice sporturi de iarnă şi să dezvoltăm o comunitate de schiori şi boarderi. În primul an nu ne gândeam, sincer, că vom creşte un eveniment atât de frumos. Eram o gaşcă de prieteni activi, pasionaţi de schi şi snowboarding, iar în prima ediţie mergeam pe pârtii pentru a promova o excursie la schi în Franţa. Încet însă, ne-am dat seama că aşa vrem să ne petrecem iarna. Echipa a crescut încet, la fel şi activităţile şi imaginea brandului“, explică el.

Tiberiu Pop a avut o primă tentativă de a organiza un astfel de eveniment în 1998, el fiind absolvent al Facultăţii de Sport din Cluj-Napoca şi instructor de schi. Cu toate că nu a profesat foarte mult în acest domeniu, sporturile de iarnă au rămas o pasiune pentru el. Tiberiu Pop deţine o firmă care se ocupă de partea logistică la marile festivaluri şi evenimente sportive din ţară, însă într-un astfel de business, activitatea este în perioada aprilie - noiembrie.

„În timpul iernii, nu aveam activitate, aşa că, cu ajutorul Winter Tour, am reuşit să ţin echipa aproape, o echipă care este oricum obişnuită cu implementare de evenimente. Iar corturile pentru lounge-ul Winter Tour ne-au fost la îndemână“, precizează el.

Primele ediţii ale Winter Tour aveau un set-up minimal şi o echipă de patru persoane. Pe parcurs, Winter Tour a reuşit să se dezvolte şi să adauge în portofoliu şi diverse activităţi şi jocuri dedicate pasionaţilor de schi.

Începând cu a patra ediţie a Winter Tour, durata evenimentelor a crescut de la o singură zi la weekend.

„Lounge-ul a început să prindă un alt contur şi a devenit loc de relaxare şi distracţie pentru schiori şi boarderi. Au apărut noi parteneri cu mai multe elemente de branding precum fotolii puf, mese, încălzitoare, încărcătoare. Am introdus barul mobil, pupitru de DJ. Sâmbăta a devenit ziua cu apres-ski party. Am început să organizăm prima lecţie de schi: lecţii gratuite de iniţiere. În 2019 am introdus conceptul de concerte pe zăpadă. Artişti care cântă la cort, fără un set-up special în afară de sonorizare bună. Doar ei, pe zăpadă, faţă-n faţă cu fanii lor“, povesteşte el.

Winter Tour organizează circa opt evenimente în fiecare sezon, iar dacă vremea ţine cu pasionaţii de schi, pot fi organizate chiar şi zece evenimente pe sezon.

Tiberiu Pop spune că una dintre cele mai mari probleme ale pieţei turistice de la munte şi a sporturilor de iarnă este sezonul de iarnă scurt.

„Ne dorim să avem zăpadă. Ne îngrijorează ce observăm de la an an: că sezonul începe tot mai târziu, iar pârtiile care nu sunt la mare altitudine rămân fără zăpadă. Ne gândim şi la un Summer Tour pentru că avem multe solicitări.“

Evenimentele sunt dedicate tuturor celor care se află pe pârtii, schiori, boarderi, familii cu copii, tineri care au venit pe pârtie.

„Accesul la toate activităţile noastre este gratuit, aşa că avem foarte mulţi oameni într-o zi, la cort. Este un flux continuu. Numărul e relativ, pe pârtiile de la noi sunt între 2000-5000 de oameni pe zi. Dacă e să facem o medie, vorbim de aproximativ 60.000 de iubitori de iarnă care ne trec pragul într-un sezon“, spune el.

Tiberiu Pop îşi doreşte să dezvolte comunitatea Winter Tour, dar şi să mărească echipa astfel încât să poate fi organizate în acelaşi timp două evenimente pe pârtii diferite.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Superbet