Business sportiv

Business sportiv. Transylvania Open. Singurul turneu WTA250 din România implică 1,5 milioane de euro cheltuieli. Patrick Ciorcilă, directorul turneului: „Ni s-a părut o ocazie ce nu poate fi ratată“

22.07.2022, 01:36 Autor: Georgiana Mihalache

Între 8 şi 16 octombrie va avea loc a doua ediţie a turneului de tenis WTA250 Transylvania Open, organizat la Cluj-Napoca Evenimentul sportiv este difuzat în peste 150 de ţări pe platforme precum Amazon, Sky Sports şi ESPN.

Contextul internaţional impus de pandemie, când unele turnee de tenis din Asia au fost mutate în Europa, a deschis drumul pentru organizarea Transylvania Open, singurul turneu WTA250 din România.

Totuşi, din cauza lipsei infrastructurii pentru tenis de nivel internaţional, costurile pentru organizarea unei astfel de competiţii trec de 1,5 mil. euro, potrivit lui Patrick Ciorcilă, directorul Transylvania Open. Anul acesta, între 8 şi 16 octombrie va fi organizată a doua ediţie a turneului de tenis feminin de la Cluj-Napoca.

„Poate a fost şi o doză de curaj la mijloc, pentru că investiţia nu este deloc mică, însă ni s-a părut că acesta este următorul pas pe care trebuie să îl facem şi că nu este o ocazie ce poate fi ratată. Organizarea foarte bună de la Winners Open a deschis calea pentru Transylvania Open, în 2021, Cluj-Napoca a fost singurul oraş din Europa care a avut două turnee WTA250. Credem că împărţim mândria de a avea acest turneu cu oraşul Cluj-Napoca şi cu toţi fanii tenisului din România“, a spus Patrick Ciorcilă pentru ZF.

El este şi cofondatorul Sports Festival, care a organizat Transylvania Open şi Winners Open la Cluj. Câteva dintre numele de pe tabelele turneului Transylvania Open din 2021 au fost Simona Halep, Anett Kontaveit, Emma Răducanu, Irina Begu, Jaqueline Cristian, Ana Bogdan, Andrea Petkovic, Monica Niculescu.

Pentru organizarea unui turneu de tenis din circuitul WTA este nevoie de o licenţă, prin care organizatorii dovedesc că au capacităţile financiare şi logistice necesare. Premiile oferite jucătoarelor de tenis, costurile de producţie şi organizare, dar şi marketingul şi comunicarea duc cheltuielile pentru turneul Transylvania Open la peste 1,5 mil. euro.

„Transylvania Open are loc în BT Arena, care trebuie transformată complet pentru organizarea turneului. Terenurile sunt făcute de noi, iar sala trebuie împărţită pentru a putea găzdui două meciuri simultan, pe două terenuri de joc. Ce am făcut noi anul trecut a fost practic o premieră pentru România. Am reuşit să separăm şi să izolăm vizual şi fonic cele două terenuri. Mai apoi, trebuie făcute circuite pentru jucătoare, creat un spaţiu dedicat lor“, a explicat Patrick Ciorcilă.

Echipa de bază a turneului are zece angajaţi, însă în momentul în care începe munca de organizare, numărul celor implicaţi creşte semnificativ, până la 150 de persoane în echipă şi peste 200 de voluntari, pe lângă stafful WTA.

La a doua ediţie Transylvania Open, organizatorii aşteaptă 7.000 de spectatori, aceasta fiind capacitatea disponibilă a BT Arena.

„Încasările vin majoritar de la sponsorii şi partenerii noştri comerciali, iar aici avem şansa de a colabora, în fiecare domeniu, cu companii globale ce aduc plusvaloare evenimentului.

Şi pentru ei este însă un câştig important, ţinând cont de expunerea pe care o aduce un turneu de tenis de nivel WTA250. Evenimentul este difuzat în peste 150 de ţări pe platforme precum Amazon, Sky Sports şi ESPN, iar asta aduce vizibilitate brandurilor partenere“, mai precizează directorul Transylvania Open.

Costurile pentru turneu sunt suportate în totalitate de fondurile private ale organizatorului, inclusiv premiile, în valoare de 265.000 de dolari.

„Atunci când vezi live un astfel de eveniment şi te afli la câţiva metri de jucătoare atât de valoroase, te poţi simţi cu adevărat inspirat. Foarte mulţi jucători de tenis buni au fost copii de mingi. Aici, acasă, copiii care joacă tenis au şansa să fie în teren, dar şi să cunoască jucătorii şi să simtă emoţia meciurilor. Pentru oraşul Cluj-Napoca, evident că organizarea unui turneu WTA este o mândrie şi o carte de vizită care poată să deschidă noi şi noi oportunităţi pe viitor“, a concluzionat Patrick Ciorcilă.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Superbet