Business sportiv

​Fanii europeni ai sportului au cheltuit anul trecut cu 37% mai mult pentru bunuri, servicii şi experienţe sportive

20.01.2023, 11:31 Autor: Miruna Diaconu

Europenii au revenit în sălile de sport şi pe stadioane, iar pasiunea lor pentru sport s-a tradus într-o creştere de 37% a cheltuielilor pentru bunurile, serviciile şi experienţele sportive faţă de anul anterior, conform studiului Mastercard Sport Economy Index 2023.

Sondajul a fost realizat în rândul a peste 11.000 de europeni, iar una dintre concluzii este faptul că în 2022, mai multe persoane au participat la evenimente sportive live, o creştere de 12%, şi au făcut exerciţii fizice în mod regulat, plus 10%, faţă de 2021.

În ultimul an, tehnologia a fost un factor important, astfel că peste 60% din europeni au declarat că tehnologia a ajutat semnificativ la modul în care s-au bucurat de evenimentele, echipele şi concurenţii lor favoriţi.

Primele cinci moduri în care europenii au folosit tehnologia pentru a se bucura de sport în 2022 au fost: pentru a urmări evenimentele de la distanţă pe reţelele sociale, pentru a urmări mai multe meciuri în acelaşi timp, pentru a trăi un eveniment sportiv prin intermediul VR, pentru a urmări competiţii de eSports prin intermediul platformelor de streaming şi pentru a asculta podcasturi sportive.

Cu toate că amprenta digitală a sportului a continuat să crească, evenimentele live continuă să atragă tot mai mulţi spectatori pe stadioane. Astfel, peste jumătate dintre europeni au participat la un eveniment live anul trecut, în creştere cu 12% faţă de 2021. Fotbalul, baschetul, tenisul, voleiul şi ciclismul au fost cele mai populare sporturi.

Pe lângă evenimentele sportive, europenii au început să facă din ce în ce mai mult sport. Conform studiului, circa 54% dintre europeni au făcut mai mult sport şi activităţi fizice decât în 2021. Drumeţiile, înotul, alergarea, fotbalul şi ridicarea greutăţilor au fost cele mai populare activităţi fizice în rândul europenilor.

„În ultimele 12 luni, pasiunea europenilor pentru sport a luat amploare, iar fanii s-au întors pe stadioane şi în sălile de sport pentru a se bucura de hobby-ul lor preferat în termenii lor. În egală măsură, influenţa tehnologiei în divertismentul sportiv continuă să crească, iar potenţialul captivant al tehnologiilor emergente, precum VR, este acum susţinut de entuziasmul puternic al consumatorilor de a le încerca”, a declarat Jeannette Liendo, Senior Vice President Marketing and Communications, Mastercard Europe.

Totodată, a fost observată şi o revenire a oamenilor în sălile de sport, peste 40% dintre europeni au fost mai dispuse să plătească un abonament pentru a face exerciţii, decât să practice activităţi fizice acasă.

Europenii au continuat să investească în condiţia lor fizică, vânzările de articole sportive, precum crosele de golf, mingile de tenis şi bicicletele, crescând cu 15% în 2022 faţă de 2021, potrivit Mastercard Economics Institute.

„Sportul este o componentă faimoasă şi de tradiţie a culturii europene şi suntem mândri să sponsorizăm unele dintre cele mai interesante competiţii şi evenimente sportive din regiune în 2023 – de la UEFA Champions League şi Cupa Mondială de Rugby la Campionatul European League of Legends”, a mai spus Jeannette Liendo.​​

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Superbet