Business sub COVID-19

Grupul Bosch nu opreste producţia, dar o adaptează condiţiilor de piaţă

Grupul Bosch nu opreste producţia, dar o adaptează...

Autor: Bogdan Alecu

20.03.2020, 17:36 578

Grupul Bosch, unul dintre cei mai mari producători de componente auto, electrocasnice şi echipamente de pe piaţa locală, nu închide producţia din România, ci o adaptează condiţiilor de piaţă. Astfel, Bosch implementează o procedură similară cu cea a Continental, astfel încât salariaţii să nu fie trimişi în şomaj tehnic, decât în anumite situaţii. Pe de altă parte, la nivel european toate uzinele auto au oprit producţia din cauza epidemiei de Coronavirus.

"Pentru Bosch, sănătatea şi siguranţa angajaţilor noştri sunt prioritare. Dincolo de acest aspect, avem în vedere posibile implicaţii economice care vizează operaţiunile Bosch. Evaluăm, împreună cu clienţii şi reprezentanţii angajaţilor noştri, situaţia actuală şi conlucrăm pentru a identifica cea mai bună abordare. Comunicăm în permanenţă cu clienţii şi furnizorii noştri şi ne adaptăm constant planul de activităţi la contextul actual. Actualmente, atenţia noastră este concentrată nu doar pe implicaţiile economice, ci şi pe cele sociale. În acest sens, vom face demersurile necesare pentru a ne adapta activitatea la cerinţele actuale", au spus oficialii companiei.

Aceştia au subliniat că "totodată, luăm în considerare faptul că în perioada imediat următoare ne vom confrunta cu o diminunare, pe termen scurt, a comenzilor şi vom fi nevoiţi să ne adaptăm capacitatea de producţie. Mai mult decât atât, evaluăm mai multe scenarii de lucru şi am implementat deja o serie de măsuri echilibrate care ne vor permite să menţinem continuitatea activităţilor de producţie. La acest moment funţionăm cu normă întreagă pentru a acoperi cerinţele clienţilor, dar avem în vedere adaptarea capacităţilor noastre de producţie la cerinţe mai mici. În contextul actual, şi ca măsură suplimentară pentru a preveni apariţia unei infecţii în cadrul sediilor şi fabricilor noastre, am sporit măsurile de igienă, am adoptat un orar de lucru flexibil şi ne-am încurajat angajaţii să opteze pentru facilitate de a lucra de acasă. De asemenea, explorăm ideea de a ne restrânge activitatea de producţie şi avem în vedere adoptarea, pentru o perioadă limitată de timp, a unor măsuri precum şomajul tehnic

Grupul Bosch este prezent pe piaţa din România de 25 de ani şi numără peste 8.000 de angajaţi în cinci entităţi. În anul 2018, Bosch a înregistrat un volum de vânzări de 452 milioane de euro pe piaţa din România. Vânzările totale nete, incluzând vânzările companiilor neconsolidate şi livrările interne către companiile afiliate, au atins 1,2 miliarde de euro. Pe lângă centrul de cercetare – dezvoltare din Cluj şi unităţile sale de producţie pentru Soluţii de mobilitate din Cluj şi din Blaj, Bosch mai operează şi o unitate de producţie de tehnologie industrială, localizată de asemenea în Blaj, precum şi un centru de servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) în Timişoara. În Bucureşti, Bosch operează un birou de vânzări pentru produsele sectoarelor Soluţii de mobilitate, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie. În plus, o filială a BSH Hausgeräte GmbH, activă pe piaţa electrocasnicelor, are sediul, de asemenea, în capitala ţării.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO