Business Travel

Dezbaterea zilei: Se pricep românii la business? Un antreprenor susţine că românii fac afaceri gen ciorchine în loc să se concentreze pe ce ştiu mai bine. Ce părere aveţi?

Autor: Roxana Rosu

07.03.2015, 17:08 1617
Românii au tendinţa de a crea afaceri gen ciorchine, adunând cât mai multe businessuri conexe pe lângă cel de bază, când de fapt modelul ideal este să dezvolţi ceea ce ştii să faci cel mai bine, a declarat joi la ZF Live Carmen Pavel, care controlează împreună cu soţul său agenţia de turism J’Info Tours, cu afaceri de peste 10 mil. euro
 
„Suntem destul de arhaici în business. Avem stilul ciorchine, «hai să adun cât mai multe businessuri în jurul meu». Am fabrică auto, îmi fac şi service auto. Am o fabrică de medicamente, îmi fac şi firmă de pază. Nu ăsta este modelul. Cel mai interesant model pentru mine a fost operatorul aerian britanic EasyJet. Are 200 de avioane, un singur sediu, au subcon­tractat tot, piloţi, catering, stewarzi, servicii de call-center, marketing. Îţi tai multe costuri, inclusiv taxele pe salarii“, a explicat Carmen Pavel.
 
Comparativ, ea aminteşte de situaţia de la Tarom, operatorul controlat de statul român care are costuri foarte mari din cauza unor servicii conexe şi care a adunat pierderi de peste 1,3 mld. lei în criză. „Îmi place modelul de business fluent, care să facă bani. Nu să te lauzi că ai 700 de salariaţi, dar ani de zile nu reuşeşti să faci profit. Trebuie să vezi cât poţi sub­contracta.“

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO