Business Travel

Investiţiile în noile hoteluri din Bucureşti duc la majorarea preţurilor la camere în 2019: Există riscul ca aceste livrări record să pună presiune pe preţul pe cameră

Investiţiile în noile hoteluri din Bucureşti duc la...

Autor: Alexandra Cepăreanu

20.03.2019, 16:08 397

Investiţiile noi în segmentul hotelier din Bucureşti vor pune pe piaţă 1.500 de camere noi, ceea ce duce la creşterea ofertelor cu 10% în 2019. Având în vedere că 90% dintre camerele livrate în Bucureşti în acest an vor fi deţinute de branduri internaţionale, precum AccorHotels, Hilton, Marriott sau Intercontinental Hotels (IGH), şi preţurile la ofertele pe cameră ar putea să cunoască majorări de 10% anul acesta, arată un studiu realizat de compania de consultanţă imobiliară Colliers International.

„Principala întrebare atunci când vorbim de o creştere a stocului de camere cu peste 10% este dacă există suficientă cerere. Există riscul ca aceste livrări record să pună presiune pe preţul pe cameră, iar tendinţa normală ar fi cea de creştere a preţurilor. Fenomene precum schimbarea politicilor fiscale, creşterea salariului minim pe economie cu 44% din 2017 până în prezent sau creşterea costurilor de construcţie cu 20% în ultimii doi ani, ar trebui să îşi găsească ecoul într-o creştere de aproximativ 10% a preţurilor camerelor hoteliere în cursul anului 2019”, a spus Raluca Buciuc, Head of Valuation Services and  Hospitality Advisory Services în cadrul Colliers International.

Studiul realizat de Colliers International arată că în 2019 oferta de camere va creşte cu 1.500 de unităţi, având în vedere că anul acesta se vor inaugura patru noi hoteluri, printre care Indigo (adus de Intercontinental), Courtyard (by Marriott), Autograph (by Marriott) şi Corinthia Hotels International.

„În Capitală sunt în prezent circa 11.000 de camere de hotel, ceea ce, raportat la populaţia oraşului, este la jumătate faţă de Budapesta. Dacă ne uităm la preţul pe cameră şi la numărul brandurilor internaţionale prezente în Bucureşti, toate acestea sunt sub nivelul din regiune.”

Raluca Buciu a explicat că pe termen scurt, o creştere cu 10% a stocului poate impacta profitabilitatea operatorilor, însă, pe termen lung, creşterea cererii va fi mai mare faţă de creşterea ofertei şi astfel piaţa hotelieră va fi atractivă inclusiv pentru tranzacţii de investiţii.

Potrivit studiului, activitatea din sectorul hotelier va fi intens anul acesta având în vedere că în prima jumătate a anului România deţine Preşedinţia Consiliului Uniunii Europene, eveniment ce ar putea aduce 50.000 de înnoptări în hotelurile bucureştene.

„Activitatea hotelieră va continua să fie intensă şi după prima jumătate a anului, având în vedere că în toamnă va avea loc Festivalul Internaţional George Enescu, iar apoi va urma Campionatul European de Fotbal (UEFA Euro 2020)”, a adăugat Raluca Buciu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO