Business Travel

Operatorii low-cost din Europa, marii beneficiari ai perioadei post-coronavirus: „Vedem cât de incapabili sunt companiile consacrate în ceea ce priveşte depăşirea pandemiei”

Operatorii low-cost din Europa, marii beneficiari ai perioadei post-coronavirus: „Vedem cât de incapabili sunt companiile consacrate în ceea ce priveşte depăşirea pandemiei”

Sursa foto: Profimediaimages.ro

Autor: Eduard Ivanovici

16.09.2021, 14:26 252

În lumea post-coronavirus, operatorii low-cost din Europa deţin o serie clară de avantaje faţă de marile linii aeriene, în ciuda imenselor pachete de susţinere lansate de guvernele din întreaga lume, notează CNBC.

În prezent, companiile low-cost par să ofere semne mai puternice de recuperare prin comparaţie cu operatorii naţionali, care pot fi adesea subvenţionaţi sau pot primi tratamente preferinţiale.

„Vedem cât de incapabili sunt transportatorii consacraţi în ceea ce priveşte depăşirea pandemiei, prin contrast cu operatorii low-cost”, spune firma de consultanţă pentru călătorii premium The PC Agency.

Asociaţia Internaţională pentru Transport Aerian a declarat la începutul lunii că zborurile internaţionale şi domestice au crescut considerabil în iulie faţă de luna precedentă, însă cererea încă se află „cu mult sub nivelurile pre-pandemie”. În Europa, traficul generat de pasageri a reprezentat doar 56,5% din datele lunii iulie a anului 2019.

Între timp, easyJet, un operator low-cost din Regatul Unit, a anunţat că se aşteaptă să zboare la 60% din nivelurile obţinute în 2019 în perioada iulie-septembrie. Prin comparaţie, IAG, proprietarul British Airways, estimează că va zbura circa la 45% din capacitatea din 2019 de-a lungul aceleiaşi perioade.

Lufthansa, care a fost salvat de guvernul german în timpul crizei sanitare, prezice că va zbura la aproximativ 40% din nivelurile raportate în urmă cu doi ani. Grupul low-cost Ryanair a spus între timp că traficul din actualul exerciţiu financiar, care se încheie în martie, ar putea ajunge la 90-100 de milioane de pasageri, ceea ce ar reprezenta între 60% şi 67% din cei 148,6 milioane de pasageri pe care i-a transportat în precedentul an fiscal.

Ryanair începe un program masiv de angajare. Operatorul plănuieşte să recruteze 2.000 de piloţi în următorii trei ani

Compania de servicii financiare Hargreaves Lansdown spune că operatorii low-cost devin mai atractivi în rândurile clienţilor, notând în acest sens restricţiile de circulaţie şi incertitudinile create de pandemie. Totodată, pasagerii nu sunt dispuşi să cheltuie foarte mult pe bilete, fapt ce vine în avantajul modelului de business al companiilor cu preţuri mici.

Acţiunile Ryanair au crescut cu 1,8% în ultimele 12 luni. Wizz Air şi easyJet au raportat creşteri de 7,5% şi, respectiv, 9%. La polul opus, acţiunile IAG şi Lufthansa au suferit un declin de 2,6% şi, respectiv, 19,7%.

Blue Air ţinteşte o evaluare de circa 600 mil. euro prin listarea la Bursa de la Londra. Fonduri de 250 mi. euro

 
AFACERI DE LA ZERO