Business Travel

Proprietara hotelului Epoque: Bucureştiul începe să atragă ca destinaţie turistică. Mai este loc pentru hoteluri de cinci stele

Diana Popescu, proprietar şi CEO al hotelului Epoque: Eu cred că şi partea de business s-a mai dezgheţat şi investitorii se uită cu alţi ochi la România

Autor: Mădălina Panaete

21.06.2015, 11:36 3596
Diana Popescu, proprietar şi CEO al hotelului - boutique de cinci stele Epoque de lângă parcul Cişmigiu, spune că se gândeşte să mai deschidă un alt hotel pe model similar întrucât este loc de creştere pe această piaţă.
 
 „Niciodată să nu spui niciodată. Nu o să spun nu, suntem deschişi la  oportuniţăţi. Din când în când mergem şi în Bucureşti şi în afara lui să vedem câte un hotel, măcar să ne facem o idee. Dar în acest moment nu avem nimic concret“, spune Diana Popescu, proprietara hotelului-boutique care are 45 de aparta­mente.
 
Antreprenoarea, care anterior a lucrat în domeniul bancar, se implică activ în activitatea zilnică a hotelului şi consideră că este important ca proprietarul să îşi pună amprenta personală.
 
„Într-o afacere de familie contează mult mai mult amprenta personală, contează mai mult decât anumite proceduri sau standarde specifice în general lanţurilor interna­ţionale.“
 
Hotelul a fost deschis în 2010, iar în martie 2013,  Diana Popescu a venit la conducerea hotelului, anterior la conducerea unităţii fiind un expat.
 
Managerul spune că mai este loc pentru hoteluri de cinci stele în Bucureşti pentru că oraşul devine mai atractiv ca destinaţie turistică.
 
„Mai este loc de hoteluri de cinci stele pentru că Bucureştiul ca destinaţie  creşte şi dacă lanţurile internaţionale au venit şi au investit aici înseamnă că au avut nişte motive. (...) România creşte ca destinaţie şi are foarte mult potenţial, chiar dacă nu ne ajută infrastructura sau promovarea intensivă în afară, dar clar ca destinaţie este în creştere, atât pe segmentul de leisure, dar eu cred că şi partea de business s-a mai dezgheţat şi investitorii se uită cu alţi ochi la România.“
 
În Bucureşti sunt mai mult de zece hoteluri de cinci stele, cele mai mari fiind Radisson Blu, JW Marriott şi Howard Johnson (Sheraton).
 
Pentru hotelul Epoque, 70% din cifra de afaceri provine din turismul de business.
 
Anul trecut, hotelul a avut o cifră de afaceri de peste 2 mil. euro, cu plus 21% faţă de 2013, avansul fiind determinat de o creştere cu peste 200% a segmentului de evenimente şi conferinţe.
 
Epoque are, pe lângă cele 45 de apartamente, un restaurant cu gastronomie franceză, wintergarden şi spa, dar şi un centru de conferinţe şi un club pentru petreceri private.
 
„Segmentul de Food&Beverages re­prezintă 40% din afaceri, iar din acest procent jumătate reprezintă evenimentele, iar cealaltă jumătate partea de restaurant. Cazarea reprezintă aproximativ 55% din vânzări, iar restul servicii conexe.“
 
Pentru anul acesta, compania D&M Perfect Real Estate, cea care operează hotelul, şi-a bugetat o creştere de 10% a cifrei de afaceri, iar Diana Popescu spune că după evoluţia vânzărilor în primele luni estimează că acest procent va fi depăşit.
 
 
 
Grad de ocupare de 71%
 
Gradul de ocupare al hotelului s-a situat anul trecut la aproape 71%, cu peste 7,5% peste media de ocupare a hotelurilor din Bucureşti.  Noi ne-am consolidat gradul de ocupare undeva la 70% şi estimez pentru anul asta 70-75% ca grad de ocupare. Încercăm să ne focusăm pe optimizarea venitului per cameră”.
 
Dintre clienţi, 85% sunt străini, în special din Marea Britanie, SUA, Italia, Germania, Austria sau Israel.  „Ţările de unde vin străinii sunt strict legate de cei mai mari investitori din România.  (...) Avem şi clienţi care au stat câteva luni, chiar ambasadori.”
 
 
 
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO