Business Travel

Raport surpriză de la Google: Veniturile din publicitate au scăzut pe neaşteptate pentru prima oară de la începutul pandemiei, cu 3,6%. Rezultatul a marcat a doua oară când vânzările de publicitate au scăzut în 19 ani, de când Google a devenit o companie cotată la bursă în 2004. Acţiunile s-au prăbuşit cu peste 3,47% imediat după anunţ

Raport surpriză de la Google: Veniturile din publicitate...

Autor: Ştefan Stan

02.02.2023, 23:52 599

Google a raportat prima scădere a veniturilor din publicitate de la începutul pandemiei, în condiţiile în care încetinirea activităţii de marketing online continuă să afecteze afacerile gigantului din domeniul căutărilor, scrie WSJ. 

Alphabet, compania mamă a Google, a raportat venituri din publicitate în valoare de 59 miliarde de dolari pentru al patrulea trimestru, o scădere de 3,6% faţă de aceeaşi perioadă din 2021, potrivit estimărilor consensuale ale analiştilor intervievaţi de FactSet. Aceste rezultate au marcat a doua oară când vânzările de publicitate au scăzut de când Google a devenit o companie cotată la bursă în 2004.

Singura scădere anterioară a veniturilor din publicitate a fost în al doilea trimestru din 2020, deoarece pandemia a oprit cheltuielile unora dintre cei mai mari clienţi ai Google în domenii precum călătoriile şi produsele de consum.

Platforma video a Google, YouTube, a înregistrat un al doilea trimestru consecutiv de scădere a veniturilor pentru cele trei luni până la 31 decembrie, vânzările scăzând cu 7,8% faţă de perioada anterioară, la 8 miliarde de dolari.

Google încearcă să facă faţă unuia dintre cele mai dificile medii pentru activitatea sa principală de publicitate din ultima vreme. În timp ce veniturile companiei au crescut în timpul unui avans al publicităţii digitale în 2021, aceasta s-a confruntat recent cu presiuni din cauza unei economii în dificultate şi a unor noi forţe competitive în domenii precum inteligenţa artificială.

Meta, compania mamă a Facebook, a înregistrat miercuri al treilea trimestru consecutiv de scădere a veniturilor, iar Snap a avertizat marţi că vânzările din trimestrul actual vor scădea probabil faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Alphabet a raportat venituri totale de 76 de miliarde de dolari în trimestrul al patrulea, o uşoară creştere faţă de aceeaşi perioadă din 2021.

Unii analişti au declarat că Google ar fi încă bine poziţionată dacă cheltuielile de publicitate ar creşte din nou. Motorul de căutare al companiei atrage în mod obişnuit companiile care speră să măsoare direct performanţa campaniilor de marketing, mai degrabă decât aşa-numiţii advertiseri de marcă, care se retrag mai repede în perioade de incertitudine.

"Sentimentul este la fel de negativ cum am văzut până acum în ceea ce priveşte Google, deşi credem că o mare parte din noile temeri sunt exagerate", au scris analiştii Bernstein într-o notă de cercetare luna trecută.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO