Fiecare dintre noi am văzut pe internet, cel puţin o dată, un anunţ tentant care promite un câştig de mii de lei cu o investiţie iniţială de 100 sau 200 de lei şi ne-am întrebat dacă acest lucru este posibil.
Odată cu evoluţia reţelelor de socializare, astfel de anunţuri care promit câştiguri impresionante sunt la tot pasul, însă este bine ca tinerii investitori să nu le dea curs şi să verifice orice societate în care aleg să investească.
„Totul ţine de modalitatea noastră de a înţelege mecanismele şi cred că educaţia ar trebui să fie diferită. În momentul în care o persoană are posibilitatea să investească acei 200 de lei, se presupune că au ajuns la un nivel de cunoaştere şi înţeleg ce este dividendul, care nu este altceva decât o anumită parte din profitul unei societăţi care se împarte la toţi acţionarii. Dividendul acela se referă la partea din profitul net care se dă la final de an, când se trage linie. Mai nou, unii emitenţi pot da dividende şi la şase luni. Însă, se poate întâmpla de maxim două ori pe an. Cel mai bine e să ai contact cu brokerul. Nu te poţi baza pe nişte anunţuri văzute pe internet. În plus, când ceva pare prea bun pentru a fi adevărat, chiar aşa este – e prea bun ca să fie adevărat, deci nu este”, a explicat Lucian Isac, director general al Estinvest, în timpul celui mai recent episod al emisiunii ZF Ce faci cu banii tăi?, un proiect susţinut de Banca Transilvania, care face parte din programul de educaţie Finanţe pe înţelesul tuturor al BT.
Tema centrală a celui mai recent episod din emisiunea ZF Ce faci cu banii tăi?, un proiect susţinut de Banca Transilvania, care face parte din programul de educaţie Finanţe pe înţelesul tuturor al BT, a fost siguranţa în investiţii. Lucian Isac a explicat pe larg cum poate un investitor să îşi ţină în siguranţă banii şi să se ferească de pericolele din online.
Ce faci cu banii tăi? este o emisiune ZF sub umbrela FIT – Finanţe pe înţelesul tuturor, programul de educaţie al Băncii Transilvania. BT a lansat anul trecut FIT - Finanţe pe Înţelesul Tuturor, un program naţional de educaţie financiară prin care îşi propune să construiască pentru generaţiile Alpha, Z şi Y o bază solidă în ceea ce priveşte gestionarea banilor. Astfel, în noul proiect video al Ziarului Financiar, sub umbrela FIT şi susţinut de BT, întrebări concrete şi simple din sfera educaţiei financiare vor deveni teme de discuţie care îi vor ajuta pe tineri să ia decizii financiare bine informate.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE