Conceptul de bani apare astăzi mult mai devreme în mintea copiilor decât se întâmpla în trecut, astfel că discuţiile despre finanţe trebuie să aibă şi ele loc încă de la o vârstă fragedă, mai ales că cei mici au foarte mult acces la informaţie şi sunt curioşi.
Iată cum a introdus Mihai Constantinescu, investitor şi trainer de educaţie financiară, conceptul de bani şi investiţii în discuţiile cu fiul său:
„Am început cu zona de depozite şi mai departe, ca să fie interesant pentru el, am stabilit o perioadă la care să plătesc dobânda aceea pe care el o ia şi o cheltuie. Şi astfel înţelege ideea de venituri. Am menţionat dobânda de 10% să fie uşor la sume atunci când calculezi. Apoi am început să discutăm despre investiţii pe termen lung, despre educaţia lui şi am început să-i arăt platformele de tranzacţionare. De anul acesta îmi doresc să-l las şi pe el, pentru o sumă de bani, să aleagă în ce să investească, să discutăm şi să vadă şi evoluţii pentru o parte mică din ceea ce economisesc şi investesc lunar”, a povestit el în timpul celui mai recent episod al emisiunii ZF Ce faci cu banii tăi, un proiect sub umbrela FIT – Finanţe pe înţelesul tuturor, programul de educaţie al Băncii Transilvania.
Copiii din ziua de azi, afirmă Mihai Constantinescu, au cu totul altă percepţie despre bani, sunt curioşi şi pot să absoarbă multe informaţii - despre randamente, despre investiţii – şi au o mentalitate mai axată pe zona financiară decât generaţiile trecute.
Tema centrală a celei mai recente ediţii a emisiunii Ce faci cu banii tăi a fost psihologia banilor – cum trebuie să privim banii, cum îi gestionăm şi ce facem înainte de investiţia propriu-zisă. Adrian Codirlaşu, preşedinte CFA România şi Mihai Constantinescu, investitor şi trainer educaţie financiară au vorbit despre toate acestea pe înţelesul tuturor.
Ce faci cu banii tăi? este o emisiune ZF sub umbrela FIT – Finanţe pe înţelesul tuturor, programul de educaţie al Băncii Transilvania. BT a lansat FIT - Finanţe pe Înţelesul Tuturor, un program naţional de educaţie financiară prin care îşi propune să construiască pentru generaţiile Alpha, Z şi Y o bază solidă în ceea ce priveşte gestionarea banilor. Astfel, în noul proiect video al Ziarului Financiar, sub umbrela FIT şi susţinut de BT, întrebări concrete şi simple din sfera educaţiei financiare vor deveni teme de discuţie care îi vor ajuta pe tineri să ia decizii financiare bine informate.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE