Pentru mulţi tineri din Generaţia Z antreprenoriatul este o chemare şi unii dintre ei îşi dau seama că vor să fie antreprenori înainte de a identifica domeniul care li se potriveşte cel mai bine.
O mare parte dintre tinerii care au astăzi propriul business au început cu o mică afacere în comerţ, cum ar fi zona de fashion, după care au mers către zone ceva mai specifice, precum HoReCa, agricultură, reciclare, health sau fitness şi wellbeing.
„Tinerii un spectru foarte amplu de domenii şi de industrii care îi interesează, fie că vorbim despre acele mici proiecte antreprenoriale cu care îşi încearcă mâna la început, fie că ne referim la acele businessuri care cresc şi ajung la maturitate. De cele mai multe ori, ei încep cu afaceri în comerţ, cum ar fi fashion, şi ulterior mulţi merg spre zone mai specifice, inclusiv HoReCa, agricultură, reciclare, health, fitness şi wellbeing”, a spus Ioana Ceauşu, COO The Entrepreneurship Academy, în timpul emisiunii ZF Ce faci cu banii tăi?, un proiect susţinut de Banca Transilvania, care face parte din programul de educaţie Finanţe pe înţelesul tuturor al BT.
Tinerii antreprenori de astăzi, mai spune ea, au în comun dorinţa de a reuşi să aibă un impact în comunitate prin businessurile lor.
Spre comparaţie, primele generaţii de antreprenori, afirmă Ioana Ceauşu, erau mult mai pragmatice din pricina contextului în care se aflau şi erau nevoiţi să crească, astfel că impactul în societate nu era un aspect pe care îl puneau în prim-plan.
„Acum este mult mai diferită motivaţia pentru care tinerii intră în zona de business. Unii nu au de ales, în timp ce alţii îşi doresc să crească mai departe de nivelul la care sunt şi este şi asta o provocare, nu mai puţin importantă decât cealaltă”, a mai adăugat ea.
Tema centrală a celei mai recente ediţii a emisiunii ZF Ce faci cu banii tăi? a fost antreprenoriatul. Ioana Ceauşu, COO The Entrepreneurship Academy şi Zuzanna Kurek, fondator şi CEO Cornerstone Communications au vorbit în timpul acestei ediţii despre ce le-a învăţat experienţa antreprenorială, despre cum arată şi cum poate creşte generaţia antreprenorilor de astăzi şi au explicat care sunt paşii pentru a alege o idee de business şi a o finanţa.
Ce faci cu banii tăi? este o emisiune ZF sub umbrela FIT – Finanţe pe înţelesul tuturor, programul de educaţie al Băncii Transilvania. BT a lansat anul trecut FIT - Finanţe pe Înţelesul Tuturor, un program naţional de educaţie financiară prin care îşi propune să construiască pentru generaţiile Alpha, Z şi Y o bază solidă în ceea ce priveşte gestionarea banilor. Astfel, în noul proiect video al Ziarului Financiar, sub umbrela FIT şi susţinut de BT, întrebări concrete şi simple din sfera educaţiei financiare vor deveni teme de discuţie care îi vor ajuta pe tineri să ia decizii financiare bine informate.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE