• Leu / EUR5.0847
  • Leu / GBP5.7545
  • Leu / USD4.3768
CEC Bank pentru afaceri românești

CEC Bank pentru Afaceri Româneşti. Ana Consulea, proprietara Zelateria, una dintre cele mai cunoscute cofetării din Bucureşti: Suntem mult mai atenţi la cheltuieli, totul este la virgulă. Important este să avem o creştere, indiferent cât este, pentru că este un indiciu că facem lucrurile bine

10.10.2025, 09:00 Autor: Roxana Petrescu

 Ultimul an a fost foarte intens pentru Ana Consulea, fondatoarea Zelateria şi unul dintre cei mai cunoscuţi cofetari din Bucureşti  Schimbarea numelui din Zexe Braserie în Zelateria a fost un eveniment important, alături de creşterea capacităţii laboratorului, iar anul acesta se arată la fel de provocator  La final însă, Ana spune că disciplina financiară este mai importantă ca niciodată şi mizează pe o creştere a afacerii, care indiferent de mărime, dă încredere că lucrurile sunt pe calea cea bună.

Potrivit datelor de pe platforma Termene.ro, anul trecut Zexe Cofeturi, numele sub care este între­gistrată cofetăria Zelateria la Registrul Comeţului, a înregistrat o cifră de afaceri de 7,1 milioane de lei, un plus de 11%, şi un profit net de 0,9 mil. lei, o creştere de 33%. Rezulta­tele au venit în contextul unor schimbări importante pentru Zelate­ria, care până în toamna anului trecut pur­ta numele Zexe Brase­rie. Noua iden­ti­tate a reunit sub aceeaşi umbrelă toate liniile de business, respectiv Brase­ria, Laboratorul de cofetă­rie, Divizia de eveni­mente şi Gelateria Zelato.

„Aşa este. Împlinim un an de rebranding, să spu­nem un an de când Zexe Braserie a devenit Zelate­ria. A fost un an foarte fru­mos. Recunosc că am avut emoţii pentru că nu ne aş­teptam ca această schimba­re să fie întâmpinată atât de uşor, natural de de clienţii noştri. A fost un proces destul de amplu, dar un proces de care noi ne-am bucurat pentru că era unul necesar“, spune Ana Consulea, în cadrul unei noi ediţii a emisiunii CEC Bank pentru Afaceri Româneşti.

Au fost mai multe motive pentru care Ana şi echipa sa au considerat că este momentul pentru o schimbare.

„Schimbarea numelui a venit în primul rând datorită faptului că noi facem mai multă cofetărie decât braserie, braseria fiind doar o linie de business din totalitatea afacerii noastre. Aşa că am simţit această nevoie, să clarificăm în faţa clientului că nu suntem doar braserie, ci suntem cofetărie care are şi această parte de braserie.“ În plus, şi Ana simţea că este momentul desprinderii de sub umbrela constituită de numele Zexe. La final, 2024 a fost unul foarte bun, care a mai adus o noutate, 

„Al doilea lucru important pe care l-am făcut a fost să mutăm laboratorul într-un spaţiu mult mai mare. Era o mişcare pe care noi ne-o doream de foarte mult timp.“ Ana Consulea spune că investiţia în noul laborator se ridică la 200.000 de euro, un pas necesar.

După atâtea schimbări, anul 2025 este la rândul lui provocator, mai ales prin prisma creşterii de TVA sau a dificultăţilor din piaţa forţei de muncă, totul în contextul creşterii preţului energiei.

„Suntem mult mai atenţi la cheltuieli. Dacă până acum eram ceva mai relaxaţi, nu eram chiar la virgulă, acum nu mai este aşa, pentru că marja noastră este mult mai mica. Materia primă este mai costisitoare şi oamenii pregătiţi de care avem nevoie sunt la rândul lor costisitori.“

Dar chiar şi aşa apetitul pentru prăjiturile Zelateria se menţine, iar partea de evenimente este în creştere, aşa că extinderea laboratorului îşi găseşte rolul în business. Astfel, luna august a acestui an a fost cea mai bună lună august din toată istoria Zelateria.

„Pentru noi e foarte important să existe o creştere, oricât ar fi acea creştere, fie că este de 40%, fie că este de 9%, fie că este de 3%. Important este să existe acea creştere care ne dă nouă încredere, care ne arată că facem lucrurile bine.“

Ana spune că pentru moment nu ia în calcul extinderea numărului de unităţi, obiectivul fiind de a integra bine toate schimbările din ultima perioadă.

„Planul nostru este să facem lucrurile mai bine. Asta ne propunem noi şi pentru noi. Automat, dacă facem lucrurile mai bine decât le-am făcut până acum, va exista o creştere, pentru că aşa a fost întotdeauna. Şi eu îmi încurajez oamenii din echipă să se axeze întotdeauna, nu pe cifre, deşi suntem pragmatici şi suntem ancoraţi în realitate, ci spre client.“