♦ Lunet, brandul local de ochelari de soare şi vedere lansat în 2019 de fraţii Alexandru şi Ştefan Gugurel a terminat anul trecut cu un business de 4,4 mil. lei, un plus de 37%, fiecare an fiind unul de creştere încă de la deschiderea afacerii ♦ Preţul unic pe perechea de ochelari a fost un lucru care a atras, alături de design, colaborările cu creativi români sau cele trei magazine cu un concept aparte, care propun o experienţă diferită faţă de aerul clinic al opticii medicale ♦ Acum, focusul este din nou pe creştere, pe deschiderea de noi magazine, şi Bucureştiul este prima ţintă ♦ Iar pentru realizarea acestei extinderi, Lunet este în discuţii avansate cu un fond de investiţii, ideea unei listări fiind deocamdată pusă pe hold, dar păstrată ca opţiune de finanţare.
Cu trei magazine, două în Bucureşti şi unu în Cluj, Lunet este practic un business integrat vertical, care face inhouse totul, de la designul ochelarilor până la distribuţia acestora, exclusiv prin platformele proprii, magazine fizice sau platforma online, dezvoltată şi ea tot inhouse. Lentilele sunt produse local, în colaborare cu o fabrică din Timişoara, iar ramele sunt produse în fabrici partenere din afara ţării. Compania care este înregistrată cu numele Lunet Studio a terminat anul trecut cu un business de 4,4 mil. lei, arată datele Termene.ro, şi cu un profit net de 0,2 mil. lei.
„Anul 2024 a fost pentru noi un an de investiţie în produse, în primul rând, adică ne-am lărgit colecţia de ochelari şi am adăugat produse pe care nu le aveam până acum, şi anume accesorii care sunt foarte aproape de valorile noastre de brand“, spune Ştefan Popa, retail & operations manager, Lunet Eyewear.
După creşterea de anul trecut, Ştefan spune că şi în 2025 businessul Lunet este pe plus, posibil un avans de 50% până la finalul anului, salt sprijinit şi de investiţiile mai mari în marketing. De altfel, sunt mai multe elemente care au stat la baza creşterii Lunet.
Modelul de business lansat încă de la început, cu un preţ unic pe perechea de ochelari, designul curat, colaborările cu comunitatea de creatori români, posibilitatea de a testa ramele acasă înainte de a le cumpăra şi nu în ultumul rând conceptul magazinelor, care invită mai degrabă la o experienţă de design, nu una de optică medicală, au atras şi fidelizat publicul. Ca structură de vânzări, cele mai mari venituri sunt generate de ochelarii cu dioptrii, acolo unde lentilele sunt produse local, restul fiind generate de ochelarii de soare.
„Anul acesta am investit mai mult în produse, urmând ca începând de anul viitor să investim în magazine noi. Am fost contactaţi de două fonduri de investiţii şi suntem în discuţii destul de avansate cu unul dintre acestea. Nu ne grăbim, dar scopul principal este să deschidem câteva magazine noi anul viitor.“
Pentru finanţarea extinderii, Lunet a anunţat anul acesta că ia în calcul o listare la bursă, dar pentru moment planul este pus pe hold în contextul discuţiilor cu fondul de investiţii.
„Nu scoatem din calcul listarea, însă vrem să vedem exact cum se vor concluziona aceste discuţii cu fondurile. Apoi vom vedea când şi dacă vom relua ideea listării.“
Cel mai probabil, primul magazin nou va fi deschis tot în Bucureşti, iar apoi sunt analizate deschideri în mai multe oraşe mari din ţară, cum ar fi Iaşi şi Cluj-Napoca.
Lunet are deja un magazin într-un mall, Promenada din Bucureşti, iar Ştefan Popa spune că ideea de a continua extinderea în astfel de centre comerciale este şi ea pe masă pornind chiar de la rezultatele bune înregistrate până acum. Alături de partea de creştere ca număr de magazine, Lunet va duce mai departe ideea colaborării cu comunitatea de creativi locali.
„Noi am început să facem diverse evenimente sau workshop-uri cu studenţii de la facultăţi de design sau de arte şi ne dorim cumva să explorăm şi să ne extindem şi în zona aceasta de comunitate“, a mai spus Ştefan Popa.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE