• Leu / EUR5.0847
  • Leu / GBP5.7545
  • Leu / USD4.3768
CEC Bank pentru afaceri românești

CEC Bank pentru Afaceri Româneşti. Ştefan Popa, Lunet Eyewear: Preţul unic pentru perechea de ochelari a contat mult pentru afacerea noastră. Suntem în discuţii avansate cu un fond de investiţii. Reluăm extinderea reţelei de magazine

08.10.2025, 00:07 Autor: Roxana Petrescu

 Lunet, brandul local de ochelari de soare şi vedere lansat în 2019 de fraţii Alexandru şi Ştefan Gugurel a terminat anul trecut cu un business de 4,4 mil. lei, un plus de 37%, fiecare an fiind unul de creştere încă de la deschiderea afacerii  Preţul unic pe perechea de ochelari a fost un lucru care a atras, alături de design, colaborările cu creativi români sau cele trei magazine cu un concept aparte, care propun o experienţă diferită faţă de aerul clinic al opticii medicale  Acum, focusul este din nou pe creştere, pe deschiderea de noi magazine, şi Bucureştiul este prima ţintă  Iar pentru realizarea acestei extinderi, Lunet este în discuţii avansate cu un fond de investiţii, ideea unei listări fiind deocamdată pusă pe hold, dar păstrată ca opţiune de finanţare.

Cu trei magazine, două în Bucureşti şi unu în Cluj, Lunet este practic un busi­ness integrat vertical, care face inhouse totul, de la de­signul ochelarilor până la distribuţia aces­tora, exclusiv prin platformele proprii, ma­gazine fizice sau platforma online, dezvol­tată şi ea tot inhouse. Lentilele sunt produ­se local, în colaborare cu o fabrică din Timişoara, iar ramele sunt produse în fabrici partenere din afara ţării. Compania care este înregistrată cu numele Lunet Studio a terminat anul trecut cu un busi­ness de 4,4 mil. lei, arată datele Termene.ro, şi cu un profit net de 0,2 mil. lei.

„Anul 2024 a fost pentru noi un an de investiţie în produse, în primul rând, adică ne-am lărgit colecţia de ochelari şi am adăugat produse pe care nu le aveam până acum, şi anume accesorii care sunt foarte aproape de valorile noastre de brand“, spu­ne Ştefan Popa, retail & operations mana­ger, Lunet Eyewear.

După creşterea de anul trecut, Ştefan spune că şi în 2025 busi­nessul Lunet este pe plus, posibil un avans de 50% până la fina­lul anului, salt sprijinit şi de investiţiile mai mari în marketing. De altfel, sunt mai multe elemente care au stat la baza creşterii Lunet.

Modelul de business lansat încă de la început, cu un preţ unic pe pe­rechea de ochelari, designul curat, colabo­rările cu comunitatea de creatori români, posibili­tatea de a testa ramele acasă înainte de a le cumpăra şi nu în ultumul rând conceptul magazinelor, care invită mai degrabă la o experienţă de design, nu una de optică medicală, au atras şi fidelizat publicul. Ca structură de vânzări, cele mai mari venituri sunt generate de ochelarii cu dioptrii, acolo unde lentilele sunt produse local, restul fiind generate de ochelarii de soare.

„Anul acesta am investit mai mult în pro­duse, urmând ca începând de anul viitor să investim în magazine noi. Am fost con­tactaţi de două fonduri de investiţii şi sun­tem în dis­cuţii destul de avansate cu unul dintre aces­tea. Nu ne grăbim, dar scopul principal este să deschidem câteva maga­zine noi anul viitor.“

Pentru finanţarea extinderii, Lunet a anunţat anul acesta că ia în calcul o listare la bursă, dar pentru moment planul este pus pe hold în contextul discuţiilor cu fondul de investiţii.

„Nu scoatem din calcul listarea, însă vrem să vedem exact cum se vor conclu­zio­na aceste discuţii cu fondurile. Apoi vom vedea când şi dacă vom relua ideea listării.“

Cel mai probabil, primul magazin nou va fi deschis tot în Bucureşti, iar apoi sunt ana­lizate deschideri în mai multe oraşe mari din ţară, cum ar fi Iaşi şi Cluj-Napoca.

Lunet are deja un magazin într-un mall, Prome­nada din Bucureşti, iar Ştefan Popa spune că ideea de a continua extinderea în astfel de centre comerciale este şi ea pe masă por­nind chiar de la rezultatele bune înregis­trate până acum. Alături de partea de creştere ca număr de magazine, Lunet va duce mai departe ideea colaborării cu comunitatea de creativi locali.

„Noi am început să facem diverse evenimente sau workshop-uri cu studenţii de la facultăţi de design sau de arte şi ne dorim cumva să explorăm şi să ne extindem şi în zona aceasta de comunitate“, a mai spus Ştefan Popa.