Cele mai responsabile companii

Ileana Dumitru, director juridic şi relaţii publice al Ariei Europa Centrală şi de Sud în cadrul BAT: ”Fabrica BAT din Ploieşti este a doua cea mai mare unitate de producţie din Uniunea Europeană şi între primele cinci ale grupului la nivel global”.

Cele mai responsabile companii. Ambiţia celui mai mare contribuabil la bugetul de stat: 3.000 de angajaţi lucrează pentru a construi un viitor mai bun în România

09.12.2021, 09:00

 

  • Producătorul de ţigarete BAT România şi-a asumat obiective de sustenabilitate încă din 2001 şi continuă investiţiile în această direcţie
  • Până în 2050, compania – care este cel mai mare contribuabil la buget -  vrea să atingă neutralitatea emisiilor de dioxid de carbon pe întregul lanţ valoric
  • În România, BAT are peste 3.000 de angajaţi în fabrică, în divizia de vânzări şi în centrul de servicii externalizate
  • Fabrica BAT din Ploieşti este al treilea centru global de producţie pentru consumabile din tutun pentru glo, după cele din Rusia şi Coreea de Sud

BAT România, cel mai mare contribuabil la bugetul de stat, şi-a asumat obiectivul de a construi un viitor mai bun, iar în acest sens compania a adoptat, la nivel global, o serie de obiective foarte ambiţioase privind economia verde, contribuţia la reducerea încălzirii globale, dezvoltarea unui impact social pozitiv şi reiterarea angajamentului pentru politici comerciale corecte şi responsabile.

”Angajamentul de a crea un viitor mai bun se reflectă în obiectivele ambiţioase pe care le-am comunicat la nivel global. Astfel, ne propunem să atingem neutralitatea emisiilor de dioxid de carbon pentru propriile noastre activităţi comerciale şi pe întregul lanţ valoric până în 2050, să eliminăm plasticul de unică folosinţă non-necesar şi toate ambalajele din plastic să fie reutilizabile, reciclabile sau compostabile până în 2025. Toate entităţile noastre ar trebui să fie alimentate de electricitate 100% regenerabilă până în 2030. Sunt doar câteva exemple cu privire la paşii concreţi pe care îi vom face pentru a reduce impactul asupra mediului”, a explicat Ileana Dumitru, director juridic şi relaţii publice al Ariei Europa Centrală şi de Sud în cadrul BAT. Ea a mai precizat că un alt obiectiv important este de a construi un viitor mai bun prin reducerea impactului afacerii asupra sănătăţii, iar în acest sens compania continuă să investească considerabil în cercetare şi dezvoltare, să actualizeze baza de date ştiinţifice referitoare la impactul redus asupra sănătăţii al noilor categorii de produse şi să comunice constant rezultatele obţinute, pentru a oferi cadrul necesar unor alegeri informate şi corect fundamentate.


Campania BAT Alege asumat un oraş curat, lansată în 2019, a însemnat, până cum, colectarea a peste 2 tone de chiştoace de ţigări, valorificate energetic în fabrici de ciment cu impact zero asupra mediului.


BAT este prezentă în România de 25 de ani, iar în 2020 compania a devenit cel mai mare contribuabil la bugetul de stat, cu un aport total de 9,65 miliarde de lei (2 miliarde de euro) anul trecut şi de 7,8 miliarde de lei în primele nouă luni ale anului 2021 sub formă de taxe şi impozite, potrivit datelor furnizate de companie.

”În ultimii 10 ani, compania a plătit aproximativ 80 de miliarde de lei taxe, pe lângă investiţiile directe în afacerea noastră care sunt estimate la peste 500 de milioane de euro în unitatea noastră de producţie din Ploieşti. Aceasta este a doua cea mai mare unitate de producţie din Uniunea Europeană şi între primele cinci ale grupului la nivel global. Pe lângă amprenta economică directă, suntem un angajator de top, numărând peste 3.000 de angajaţi direcţi şi generând aproximativ 30.000 de locuri de muncă de-a lungul lanţului valoric”, a mai spus Ileana Dumitru.

Sustenabilitatea face parte din modelul de business al BAT încă din 2001, când compania a implementat primele sisteme de protejare a mediului, de siguranţă la nivel de grup. În martie 2022, BAT va publica publica cel de-al 20-lea raport dedicat proiectelor de mediu, societăţii şi guvernanţei (ESG).

În România, în materie de mediu, pe lângă eforturile interne de reducere a deşeurilor şi de operare responsabila de-a lungul lanţului valoric, compania a iniţiat în premieră un program de colectare a mucurilor de ţigară.

”În 2019 am lansat campania Alege asumat un oraş curat – prima campanie naţională care implică colectarea corespunzătoare şi valorificarea energetică a chiştoacelor, care altfel sunt aruncate pe străzi. Campania şi-a propus să crească gradul de conştientizare cu privire la gestionarea responsabilă a  deşeurilor şi la impactul pe care gesturile simple îl pot avea asupra mediului şi a comunităţilor. De la începutul campaniei, am reuşit să colectăm peste 2 tone de chiştoace de ţigări, valorificate energetic în fabrici de ciment cu impact zero asupra mediului. Proiectul a fost demarat în Bucureşti şi s-a extins în Iaşi, Constanţa şi de curând în Ploieşti, oraşul unde peste 1.000 dintre colegi lucrează în fabrica noastră aflată între primele cinci ale companiei la nivel global”, a mai spus Ileana Dumitru.

O altă iniţiativă recentă este amplasarea a cinci copaci solari în zone centrale ale Capitalei. Aceste structuri din lemn şi metal furnizează energie verde ce poate fi folosită pentru încărcarea dispozitivelor electronice atât în ​​format wireless, cât şi USB.

”Tot în cadrul strategiei ESG se încadrează proiectele de responsabilitate în derularea practicilor comerciale. BAT desfăşoară anual programe pentru informarea comercianţilor şi a consumatorilor cu privire la prevederile legale conform cărora minorii nu ar trebui să aibă acces la produse cu nicotină. În România, din 2019, BAT derulează în parteneriat cu Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului o campanie de conştientizare, prin care partenerii comerciali sunt informaţi cu privire la faptul că este interzis prin lege să vândă produse cu nicotină persoanelor sub 18 ani. Totodată, campania subliniază importanţa practicilor comerciale corecte pentru prevenirea acestui tip de vânzări”, a mai adăugat Ileana Dumitru. În plus, BAT susţine programe anuale care facilitează accesul la cultură, istorie şi spaţii publice de calitate în comunităţile noastre. Anual, compania investeşte aproximativ un milion de euro în evenimente culturale şi sprijină comunitatea artistică locală prin susţinerea unor festivaluri de muzică renumite precum Electric Castle sau SummerWell, dar şi evenimente de design precum Romanian Creative Week.

”Pe lângă toate aceste proiecte de sustenabilitate traduse în programe şi iniţiative reale, suntem, de asemenea, implicaţi activ în combaterea comerţului ilicit cu ţigări şi avem un parteneriat durabil cu autorităţile cu atribuţii în domeniu, atât la nivel central, cât şi local”, a spus Ileana Dumitru.

Compania BAT a fost nominalizată recent în raportul de sustenabilitate Dow Jones Sustainability Indices (DJSI) pentru al douăzecilea an consecutiv, fiind singura companie din industria tutunului inclusă în acest raport. Raportul include primele 10% companii performante în domeniul din cele peste 10.000 de companii evaluate.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea

Business Magazin și Bat