• Leu / EUR4.9090
  • Leu / GBP5.8036
  • Leu / USD4.7494
Cele mai responsabile companii

CELE MAI RESPONSABILE COMPANII DIN ROMÅNIA. Laura Ţeposu, CEO şi acţionar Libris: „Ne-am propus ca în termen de cinci ani să dotăm cu cărţi noi 350 de biblioteci şcolare“

30.06.2022, 08:45 Autor: Ioana Matei

Prin intermediul proiectului Carteteca, Libris îşi propune să înno­iască fondul de carte al bibliotecilor şcolare. Până acum, 15.000 de volume noi de cărţi au ajuns în biblioteci din zone defavorizate.

„Pot să spun că Libris este im­pli­cit un proiect de responsabilitate so­cială şi este un proiect inspiraţional pentru noi toţi, cei care lucrăm în Libris. Totuşi, pe lângă faptul că facem ce ne place şi aducem cărţile în casele oamenilor, vrem să facem mai mult şi atunci avem şi această impli­care socială, în zona proiectelor de CSR“, a spus Laura Ţeposu în cea mai recentă ediţie a emisiunii Cele mai responsabile companii din România, realizată cu susţinerea Lidl.

Printre proiectele de CSR în care este implicată Libris se numără o colaborare cu Salvaţi Copiii, în cam­pania „Un gest pentru o viaţă“, care este un proiect de dotare a mater­nităţilor cu echipamente de ultimă generaţie. „Ne-am implicat în acest proiect prin intermediul cititorilor Libris, care aleg să dăruiască o sumă de bani pe site-ul nostru. În decurs de 7 ani, s-au strâns peste 500.000 de euro în acest proiect şi au fost dotate 15 maternităţi.“

Al doilea proiect, mai recent, este unul iniţiat de Libris, care îi are ca parteneri tot pe cei de la Salvaţi Copiii: „La sfârşitul anului 2019 am demarat proiectul Carteteca, care îşi propune să doteze cât mai multe bi­blioteci din ţară, mai ales din zone rurale, defavorizate“. Ideea acestui pro­iect a venit ca urmare a obser­va­ţiilor pe care le-au făcut ei referitoare la achiziţiile de carte de către biblio­te­cile şcolare: „Bibliotecile îşi refac fon­dul de carte cumpărând prin in­ter­mediul librăriilor, iar pe lista aces­tor achiziţii, majo­ri­tatea cărţilor era re­pre­zentată de bibliografia şcolară, includea în ge­neral nume de clasici. Singura sursă pentru foarte mulţi copii de a avea acces la o carte este o bibliotecă. Atunci, foarte mulţi copii nu au acces la cărţi noi, moderne, scri­se pe limba lor, care să să le deschidă apetitul pentru citit. Bibliotecile şco­lare, mai ales cele din zonele rurale, au foarte mare nevoie de carte, iar această ne­voie vrem să o atingem prin proiectul Carteteca. În plus, cărţile noi, mo­derne, costă 30-50-60 de lei, iar nu toate familiile din mediile de­favori­zate îşi permit efortul financiar de a cumpăra cărţi pentru copiii lor“.

Până acum au primit solicitări de la peste 500 de unităţi şcolare pentru înnoirea fondului de carte, iar ei au dotat până acum peste 150 de biblioteci: „S-au expediat aproximativ 15.000 de volume către bibliotecile şcolare, este un proiect pe termen lung şi ne-am propus ca în cinci ani să dotăm undeva la 350 de biblioteci“.

Până acum, au existat trei sesiuni în care au sponsorizat bibliotecile cu aceste cărţi.

Una dintre direcţiile de dezvoltare de anul acesta o reprezintă atragerea a încă unui partener în acest proiect, prin care să ajungă la mai mulţi elevi: „Sunt undeva la 3 milioane de elevi în ciclul primar şi gimnazial şi este important să aibă cărţile care să le deschidă apetitul pentru cunoaştere“.

„Primii paşi în lumea cititului îi faci în ciclul primar, în clasele 1-4, atunci, dacă tu ai acces la o carte învechită, care arată urât, copilul nu va îndrăgi niciodată cartea aceasta. De aceea considerăm că acest proiect este un proiect cu o investiţie minimă care, pe termen lung, va avea rezultate foarte bune“, detaliază Laura Ţeposu raţiunea proiectului.

Ce îi motivează să se implice în astfel de proiecte? „Ceea ce facem noi va avea un impact. Trebuie să ai un scop, mai mult decât businessul, este nevoie şi de responsabilitate. Suntem o firmă mică, o picătură într-un ocean mare, dar fiecare dintre noi avem o responsabilitate. E vorba aici nu doar despre companie, ci şi despre responsabilitatea individuală. Faptul că firma este implicată în astfel de proiecte îi face şi pe oamenii din cadrul firmei să se simtă bine, să simtă că au o contribuţie“.

 

CELE MAI RESPONSABILE COMPANII DIN ROMÂNIA este un proiect al Ziarului Financiar susţinut de LIDL.

 

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea

Business Magazin și Lidl