Cele mai responsabile companii

Cele mai responsabile companii din România. Alexandru Mihai, Nordis Group: Clădirile sustenabile sunt un „must“ pentru noi. E vorba despre eficienţă energetică şi energie şi ne dorim să creăm lucruri care vor fi aici şi peste 10, 20, 50 sau chiar 100 de ani

04.02.2022, 00:06 Autor: Alexandra Matei

♦ Conceptul de sustenabilitate, atunci când vorbim despre o clădire verde şi despre construcţia ei, se referă la eficienţă energetică şi energie ♦ În acest sens, atenţia trebuie îndreptată către amplasament, impactul materialelor folosite în construcţie asupra mediului înconjurător şi asupra utilizării de utilităţi pentru încălzirea sau răcirea clădirii, calitatea aerului din interior şi managementul şantierului.

Ideea de sustenabilitate a devenit o pri­oritate pentru foarte mulţi dez­­­voltatori imobiliari, în spe­cial pen­tru cei care dez­voltă proiec­te pre­mium. A cons­trui clădiri sustenabile s-a trans­for­mat în­­­tr-o necesitate, atât pen­tru dez­vol­ta­­­torul de an­sam­bluri ho­te­liere şi re­zi­den­­­ţiale Nordis Group, cât şi pentru cli­enţii pe care acesta îi are, a spus Alexandru Mihai, managing part­ner al grupului, în cadrul emisiunii Ce­le mai respon­sa­bile companii din Ro­­mâ­­nia, un proiect ZF şi Business MAGAZIN sus­ţi­nut de BAT România.

Conceptul de sustenabilitate, atunci când vorbim despre o clădire ver­­de şi despre construcţia ei, se re­feră la eficienţă energetică şi energie, iar atenţia trebuie îndreptată către am­pla­sament, im­pac­tul ma­­terialelor fo­losite în construc­ţie asupra me­diului încon­ju­rător şi asu­pra utili­ză­rii de uti­lităţi pen­tru încăl­zi­rea sau ră­ci­­rea clă­dirii, cali­ta­tea aerului din interior şi ma­nage­men­tul şantierului. „Este foar­te importantă o astfel de abor­da­re ca viziune pe termen lung şi pen­tru viitor. Vrem să creăm lucruri care vor fi aici şi peste 10, 20, 50 sau chiar 100 de ani. E vorba despre eficienţă energetică şi energie. Poţi pleca de la principiile de pro­iectat, şi aici vorbim de amplasament, felul în care pentru fiecare latură a clădirii faci ferestre mai mari sau mai mici. Este important ce impact au mate­riale­le folosite în construcţia clădirilor asupra mediului înconju­ră­tor şi, pe termen lung, în utilizarea de utilităţi pentru încălzirea sau răcirea clădirii“, a explicat Alexandru Mihai, managing partner al Nordis Group

„Calitatea aerului din interior este un alt aspect important, alături de construcţia şi managementul şan­tierului - cum depozitezi materialele sau cât de curate sunt utilajele“, a mai zpus el.


O campanie editorială realizată de Ziarul Financiar şi Business MAGAZIN cu susţinere


Ideea de CSR, în cadrul grupului, este prezentă de foarte mult timp, menţionează el. Ea merge pe mai mul­te direcţii, de la clădirile cons­tru­ite, cu pre-certificare Green Homes, până la acţiuni de respon­sabilitate socială, ca ajutorarea unor copii sau la grija pentru mediu.

Pentru a se încadra în categoria clădirilor sustenabile, susţine acesta, pentru clădirile Nordis s-au folosit panouri solare, pe partea de apă menajeră, care scad nevoia de utilităţi de gaz folosit în încălzire. Mai mult, pe partea termică, polistirenul a fost înlocuit cu vată. Toate acestea, precizează Alexandru Mihai, duc la un impact mai mic asupra poluării.

Aceste standarde şi certificări, crede el, vor conta cu atât mai mult cu cât concurenţa în domeniul imobiliar devine mai acerbă.

Astfel, atunci când clientul are de unde să aleagă din piaţă şi toată lumea începe să construiască clădiri sustenabile – „unde în loc de 500 de lei pe lună, plăteşti 300 de lei pe lună la utilităţi“ –, el se va uita din ce în ce mai mult spre acest lucru.

În momentul de faţă, cel mai mare proiect al Nordis Group este Nordis City, care este format din două faze: Nordis Mamaia Wave şi Nordis Mamaia Dune. Proiectul conţine un hotel de cinci stele, cu 712 camere şi apartamente rezidenţiale, care fac parte din conceptul de second home (apartamente cu toate facilităţile unui hotel de cinci stele, precum cleaning sau room-service).

Investiţia totală va ajunge la peste 200 mil. euro, spune managing partner al Nordis Group, iar livrarea primei faze se va face anul acesta, în timp ce cea de-a doua va fi gata la final de 2023.

Un alt proiect important al Nordis Group este Nordis Sinaia, care implică un hotel de cinci stele, cu 170 de camere şi o parte rezidenţială, cu 43 de unităţi locative. Investiţia depăşeşte 30 mil. euro, iar livrarea lui se va face în 2023.

Un proiect din Capitală al Nordis Group este Nordis View, de pe strada Fabrica de Glucoză, care este gândit sub formă de proiect boutique, cu doar 51 de apartamente rezidenţiale.

Preţurile unităţilor hoteliere şi rezidenţiale încep de la 2.500 de euro pe metru pătrat şi ajung la peste 3.000 euro pe metru pătrat.

Alexandru Mihai mai spune că proiectele Nordis, în general, sunt foarte atractive pentru investitori, mai ales dacă sunt achiziţionate în timpul construcţiei. „Observăm o apreciere în valoare pe timpul construcţiei foarte mare, care începe undeva de la 40% şi poate merge chiar spre 80%. Dacă un studio la mare de tip investiţie începe de la 64.900 de euro Ă TVA, acelaşi tip de studio în faza 1 a proiectului are un preţ de circa 90.000 de euro.“

Conceptul de CSR este bine fixat în cadrul grupului. Alexandru Mihai susţine că Nordis crede foarte mult în România şi în români şi consideră, totodată, că pe măsură ce numărul oamenilor care trec în partea de antreprenoriat creşte, va creşte şi valoarea României.

Una dintre iniţiativele din zona de CSR susţinută de Nordis Group este Romania Now, care îşi propune să promoveze România, sportul românesc şi brandul de ţară.

„Avem mai multe laturi pe care ducem acţiunile noastre de CSR. Una este cea cu privire la clădiri. O altă latură ar fi construirea brandului de ţară. Fiecare dintre noi putem face ceva să ducem România mai departe şi să o facem mai vizibilă“, a mai adăugat acesta.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea

Business Magazin și Lidl