• Leu / EUR4.9430
  • Leu / GBP5.7237
  • Leu / USD4.7005
Cele mai responsabile companii

Cele mai responsabile companii din România. Amalia Anghel, ENGIE România: În 2021 ne-am concentrat eforturile de responsabilitate socială înspre cauzele legate de protecţia mediului, iar în 2020 sănătatea a fost urgenţa

17.12.2021, 00:06 Autor: Alex Ciutacu

♦ Sustenabilitatea pleacă de la etică în afaceri, transformarea politicilor de HR şi reanalizarea impactului businessului asupra mediului

ENGIE România a acţionat în 2021 pe cauze de responsabilitate socială legate preponderent de protecţia mediului, după ce bugetele pentru 2020 s-au îndreptat mai mult către domeniul sănătăţii, a explicat Amalia Anghel, head of corporate commu­nication & CSR, ENGIE România, în cadrul emisiunii Cele mai reponsabile companii din România, un proiect ZF şi BM susţinut de BAT România. 

„Dacă în 2020 bugetul de responsabilitate socială a fost preponderent direcţionat spre cauzele din domeniul sănătăţii pentru că acolo era urgenţa, acolo trebuia să intervenim, în 2021 ne-am concentrat mult mai pe cauzele legate de protecţia mediului, fie că vorbim de eficienţă energetică, fie că vorbim de soluţii verzi“. 

Printre proiectele în care s-a implicat ENGIE România se numără Oraşul Viitorului – EFdeN Sustainable City, primul prototip de oraş sustenabil din România. Totodată, compania a ajutat SOS Satele Copiilor să devină prima comunitate eficientă energetic şi care îşi produce singură energia electrică, ceea ce înseamnă că a instalat panouri fotovoltaice pentru cele

12 locuinţe socaile ale asociaţiei SOS Satele Copiilor din Bucureşti. De asemenea, ENGIE a derulat un proiect pentru acces la energie electrică pentru 20 de familii nevoiaşe. 

Amalia Anghel a discutat în cadrul emisiunii despre metoda pe care o aplică ENGIE România pentru a alege domeniile şi cauzele în care se implică. Totul pleacă de la consultarea „stakeholderilor“, care în noua mentalitate de tip ESG (Environmental, Social, Governance) cuprinde şi categorii precum clienţi, angajaţi, furnizori sau autorităţi. 

„Direcţiile noastre de acţiune sunt rezultatul consultărilor tuturor stakeholderilor. Acest lucru ni se pare foarte important pentru că dă legitimitate proiectelor noastre şi cumva ne poziţionează şi în zona de favorabilitate. Faptul că toţi stakeholderii sunt implicaţi, faptul că au fost întrebaţi care consideră că sunt cauzele sociale unde ENGIE poate face diferenţa, cred că acest demers consultativ dă o pondere şi o greutate acţiunilor noastre“. 

ESG-ul este o nouă mentalitate de sustenabilitate şi responsabilitate socială, un nou trend la nivel global care forţează companiile să îşi reanalizeze activitatea şi impactul acesteia asupra mediului şi asupra comunităţilor în care activează. Primele care se aliniază la acest trend sunt marile companii, printre care şi ENGIE România. 

„O bună bucată de vreme s-a pus egal între această politică de responsabilitate socială şi sustenabilitate. Astăzi companiile au ajuns la un grad de maturitate puţin mai mare şi am înţeles cu toţii că sustenabilitatea nu se rezumă doar la asta. Sustenabilitatea înseamnă în primul rând etică în afaceri, orice proiect de responsabilitate socială poate fi anihilat dacă o companie nu este etică“. 

Un al doilea aspect important din perspectiva companiei ţine de recrutare şi de politicile de HR, care ar trebui să fie axate pe incluziune. 

„De la recrutare, până la retenţie, promovare, este important să te asiguri că în companie atingi toate subiectele de incluziune socială, de incluziune de gen, de minoritate etică, de incluziune de persoane cu dizabilităţi“. 

Nu în ultimul rând, sustenabilitatea înseamnă efectul businessului asupra mediului, în contextul în care „nu există business fără amprentă de carbon“, aşa cum subliniază Amalia Anghel. 

„Important este să ai planuri de acţiune aşa încât această amprentă de carbon să fie cât se poate de redusă. Companiile lucrează mult la asta, noi monitorizăm cu mare atenţie amprenta businessului nostru, de la clădiri până la transport. Toate aceste aspecte sunt evaluate şi aduse chiar la cunoştinţa stakeholderilor companiei prin raportul de sustenabilitate pe care îl facem anual şi care poate fi consultat public“.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea

Business Magazin și Lidl