• Leu / EUR4.9430
  • Leu / GBP5.7237
  • Leu / USD4.7005
Cele mai responsabile companii

Cele mai responsabile companii din România. Biodeck, un business cu amprentă pe sustenabilitate pornit de la zero în 2017 de Adrian şi Tudor Georgescu, ţinteşte afaceri de 50 mil. euro în următorii cinci ani

13.12.2021, 00:05 Autor: Alexandra Matei

♦ Compania activează în industria HoReCa, în retail şi produsele sale au prezenţă în aproape toate lanţurile de magazine pentru consumatorul final ♦ Producţia este realizată într-o fabrică din Buftea ♦ Lunar, vânzările Biodeck ajung la circa 1 mil. euro.

Adrian şi Tudor Georgescu au fondat în urmă cu patru ani Biodeck, un business sustenabil prin care produc şi distribuie ambalaje de unică folosinţă făcute din surse regenerabile, care a ajuns în 2020 la afaceri de circa 13 mil. euro.

În prezent, compania este controlată de cei doi fraţi, un prieten de familie şi logodnica lui Adrian Georgescu şi are 30 de angajaţi. În următorii cinci ani, cei patru fondatori ţintesc către 50 mil. euro cifră de afaceri.

„Este un business cu amprentă pe sustenabilitate. Suntem 30 de angajaţi în Biodeck, dar facem parte din grupul Promateris, unde mai activează încă 130 de angajaţi. Producţia noastră este cea de pungi şi de sacoşe, pe care o realizăm la fabrica din Buftea, iar tot ceea ce iese din producţie se vinde sub brandul Biodeck. În 2017 am fondat businessul. A venit ca urmare a participării familiei mele la un festival, unde am văzut un munte de plastic lăsat în urmă. Aşa ne-a venit ideea Biodeck, am început doar cu partea de comercializare, care ulterior s-a dezvoltat cu partea de producţie. Am investit în echipă, în utilaje, în know how. Acum ţintim spre 50 mil. euro cifră de afaceri în următorii cinci ani“, a spus Adrian Georgescu, cofondator al businessului Biodeck.

Investiţia de pornire a fost undeva între 50.000 de euro şi 100.000 de euro, afirmă acesta, pentru a face prima comandă şi pentru a testa piaţa. Businessul a pornit cu sacii menajeri biodegradabili şi ulterior a reuşit să atragă contracte cu lanţurile de retail.

Astfel, menţionează el, au început să fie investiţii mult mai mari, de ordinul milioanelor de euro.

Adrian Georgescu susţine că s-au atras inclusiv fonduri europene, care, alături de digitalizare, reprezintă obiectivele companiei.

„Până acum, investiţiile făcute depăşesc 5 mil. euro“, a precizat cofondatorul Biodeck.

Compania activează în industria HoReCa, în retail şi produsele sale au prezenţă în aproape toate lanţurile de magazine pentru consumatorul final.

Produsele marca Biodeck, explică acesta, nu conţin plastic deloc, întrucât se lucrează doar cu surse regenerabile şi materiale organice – cum ar fi amidon de porumb, trestie de zahăr, hârtie sau lemn –, care sunt procesate cu un minim de emisii de dioxid de carbon, cu aproape 95% mai mici decât în mod normal.

În portofoliul Biodeck se regăsesc peste 300 de produse, iar după cum menţionează Adrian Georgescu, investiţia a mers, în mare parte, către producţia de pungi şi de sacoşe.

„Pungile şi sacoşele ajung în supermarket. Legislaţia de acum trei ani ne-a ajutat enorm. Este o sarcină dificilă pentru un lanţ de magazine să facă o astfel de schimbare.“

În prezent, el susţine că Biodeck gestionează o capacitate de producţie şi de livrare foarte mare, iar lanţurile de magazine se bazează pe acest lucru.

Cu toate acestea, există presiuni pe preţuri. În ultimii ani, subliniază acesta, preţurile s-au mai ieftinit la ambalajele de unică folosinţă făcute din surse regenerabile. Spre comparaţie, spune el, acum trei ani ele erau cu 40-50% mai scumpe decât acum.

Materia primă provine atât din Europa, din ţări ca Spania şi Italia, cât şi din restul lumii. Adrian Georgescu menţionează că există materie primă şi în România, însă ceea ce lipseşte este industria şi partea de procesare.

Lunar, vânzările Biodeck ajung la circa 1 mil. euro, iar lanţurile de magazine reprezintă cea mai bună parte din vânzări, însă nu e de ignorat partea de B2B, susţine cofondatorul businessului.

În rândul clienţilor, el spune că se observă interes şi că aceştia sunt educaţi. Mai mult, el afirmă că acesta este un trend care se vede şi în restul Europei. „Cred că depinde de fiecare dintre noi să facem paşi către o ţară mai verde. Ne pot ajuta şi autorităţile, dar ţine mai ales de noi să facem alegeri mai responsabile când vine vorba de mediu sau de propria casă“, consideră Adrian Georgescu.

El susţine că efectele pandemiei s-au resimţit cel mai proeminent în ultimele luni. Au existat provocări pentru importurile din Asia, întrucât există o creştere de şase ori a tarifelor comparativ cu primul trimestru din 2020.

Cofondatorul Biodeck spune că se caută soluţii locale şi crede că proximitatea va fi unul dintre factorii decidenţi în era următoare a businessurilor.

Printre direcţiile de dezvoltare pentru perioada următoare, pe care acesta le-a menţionat, se numără investiţii în produse inovatoare cât mai simple şi fără prea multă procesare, în fabrica de la Buftea, unde s-au atras fonduri pentru a se monta panouri fotovoltaice şi în digitalizare, pentru a se eficientiza forţa de muncă.

Compania Biodeck are parteneri în Spania şi exportă produse în ţările vecine, iar planurile sale sunt ca imediat ce lucrurile se liniştesc să pună mai mult accent pe export.

Totodată, cei patru fondatori ai acesteia se gândesc să acceseze fonduri europene, ajutoare de stat şi chiar să intre pe bursă.

În ceea ce priveşte îndreptarea românilor către o ţară mai verde, Adrian Georgescu spune că sunt foarte importante politicile adoptate de autorităţi, educaţia proprie şi directiva europeană.  „E o promisiune de care trebuie să ne ţinem“.

 

Cele mai responsabile companii din România este un proiect al Business Magazin susţinut de BAT România

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea

Business Magazin și Lidl