Companii

10.000 de bucureşteni lasă peste 1.000 €/an în centre wellness

10.000 de bucureşteni lasă peste 1.000 €/an în centre wellness

Autor: Mirabela Tiron

27.10.2011, 00:07 2303

În centrele wellness de lux din Capitală intră cel puţin 10.000 de persoane care lasă între 10 şi 16 milioane de euro anual la sălile de fitness, saună şi spa, potrivit unei analize a ZF, ce ia în considerare preţul de 1.000-1.600 de euro al unui abonament anual la un astfel de centru.

Marius Nedelcu, director al centrului World Class Health Academy România, care operează opt cluburi de fitness şi wellness în ţară (şase în Bucureşti, unu în Timişoara şi unu în Cluj), susţine că centrul a ajuns la 15.000 de abonamente anuale, mai mult cu 1.000 faţă de anul trecut, din care 60%-70% sunt pe persoane fizice.

"România este considerată «the money maker» al World Class, dat fiind nu­mă­rul mare de abonamente. Dacă World Class România are 15.000 de abonamente, din care 80% făcute de români, iar restul de străini, în Croaţia centrul are 2.000 de abonamente, în Polonia 1.000, iar în Cehia 4.000 de abonamente", a spus Nedelcu. World Class operează 38 de cluburi în 14 ţări.

Tariful unui abonament anual într-un club World Class costă 1000 de euro, persoanele fizice care vin prin intermediul contractelor semnate cu companii beneficiind de preţuri mai mici. Între 20% şi 40% variază discounturile primite de companii, în funcţie de numărul de angajaţi pe care îi trimit.

"Pot spune că fitnessul este încă un serviciu de nişă în România. Chiar dacă sunt români care îşi permit abonamente anuale la World Class, mulţi aleg să meargă în Ibiza şi să îşi ascundă defectele fizice sub haine branduite Gucci în loc să facă sport şi fitness", a precizat Nedelcu.

Când vine vorba de practicarea sportului, românii se află printre codaşii Europei, arată eurobarometrul "Sport şi activitate fizică" realizat sub egida Comisiei Europene şi dat publicităţii la începutul anului trecut. Astfel, şapte din zece români nu au practicat niciodată sport sau practică sport cel mult o dată pe lună. În ceea ce priveşte numărul românilor care trec pragul unei săli de fitness, datele statistice arată faptul că doar patru din 100 de români merg la sală, faţă de bulgari şi cehi, una din zece persoane, sau suedezi, unu din trei. Principalii motivele pentru care românii aleg în număr mic să practice sport într-o sală sunt educaţia în acest domeniu, numărul încă mic de săli deschise mai ales în provincie, dar şi puterea redusă de cumpărare a românilor.

Piaţa sălilor de fitness din România a început să se contureze la începutul anilor 2000, când pe lângă sălile deschise la parterul blocurilor şi cluburile private dezvoltate de antreprenorii independenţi, au pătruns operatori internaţionali ca World Class. Însă investiţiile masive în această piaţă s-au reflectat în ultimii trei ani.

Când operatorul internaţional World Class intrat pe piaţa românească în 2000, aproape 80% din abonamentele încheiate erau pentru străini iar 20% pentru români, însă acum procentele s-au inversat, potrivit oficialului World Class.

Reprezentanţii World Class nu au transmis ce venituri au avut cluburile de wellness anul trecut, însă au menţionat că acestea au fost în creştere cu câteva procente anul acesta.

World Class este singurul operator care are mai multe cluburi de fitness pe piaţa locală. Cu toate acestea, mai există şI alte firme care operează câte un centru de fitness de lux.

Printre cele mai luxoase se numără Pescariu Sport&Spa, club deţinut de tenismanul Dinu Pescariu, care se adresează segmentului premium, IDM Club Wellness, Orhideea Fitness &Spa şi Alexandreea Club Fitness&Spa.

Bogdan Comşa, managerul centrului de fitness şi spa Alexandreea Club din Bucureşti, deschis în urmă cu doi ani, spune că cei care vin în centrul de wellness, unde abonamentul anual costă 1200 de euro, sunt persoane cu venituri mari.

"Alexandreea Club a încheiat 1000 de abonamente, din care mai mult de jumătate sunt anuale şi oferă acces la toate facilităţile clubului. Sălile sunt dotate cu echipamente moderne, care permit inclusiv conectarea la internet", spune Bogdan Comşa. Clubul Alexandreea din Bucureşti, înregistrat pe firma Alex Com 94, a avut anul trecut o cifră de afaceri de 2,48 milioane de lei şi pierderi de 1,7 milioane lei, potrivit datelor de la Ministerul de Finanţe.

"Tarifele sunt peste medie iar clienţii care vin aici sunt oameni de afaceri, vedete TV sau artişti. Cererea s-a menţinut la un nivel constant comparativ cu anul trecut. Criza nu s-a simţit foarte mult. Dacă am fi deschis sala în urmă cu cinci ani, sigur am fi avut mult mai multe abonamente", a spus Comşa.

Ada Cirap, managerul clubului Orhideea Spa, a declarat că aproape 1000 de abonamente s-au făcut şi la clubul pe care îl conduce, din care puţin peste 500 sunt anuale, în valoare de peste 1000 de euro. Centrul deschis anul acesta în proiectul Orhideea Gardens, dezvoltat de omul de afaceri Daniel Piţurlea, a implicat o investiţie de trei milioane de euro, iar aşteptările privind veniturile sunt pe măsură: un milion de euro în primul an de activitate. Un abonament anual care include acces la sala de fitness, saună, spa costă 1600 de euro de persoană.

Pe piaţa locală operează în jur de 500 de săli de fitness, potrivit datelor din piaţă, cele mai luxoase centre fiind în Capitală.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO