Companii

„A devenit mai atractiv să investeşti în imobiliare decât să plasezi banii în bancă“

„A devenit mai atractiv să investeşti în imobiliare decât să plasezi banii în bancă“

Citiţi mai multe despre evoluţia pieţei de materiale de construcţii în primul trimestru în ediţia viitoare a revistei Business Construct, care apare joi alături de Ziarul Financiar

Autor: Ioan Dornescu

29.04.2015, 00:04 1356

Piaţa locală de zidărie, formată din cărămizi şi BCA, a reuşit să crească în primul trimestru, în contextul unei reveniri a sectorului rezi­denţial, chiar dacă a fost o perioadă de extra­sezon, scrie revista Business Construct, în edi­ţia care apare joi alături de Ziarul Financiar.

„Dacă ne uităm la rezultatele obţinute în trimestrul 1 din 2015 comparativ cu aceeaşi perioadă a anul anterior, volumele vândute au crescut cu 51%. Valoric, am crescut mai mult, cu 68%, la peste 11 milioane de lei“, spune Liviu Stoleru, directorul general şi preşedintele Consiliului de Administraţie al producătorului de cărămizi Cemacon. În opinia sa, revenirea pieţei pe plus anul trecut a redat optimismul în rândul jucătorilor cu privire la perspectivele din 2015. „Ne aşteptăm ca piaţa blocurilor ceramice să înregistreze un avans de minimum 13-15% la nivelul întregului an“, a adăugat Stoleru. Printre factorii cu influenţă pozitivă asupra pieţei se numără îmbunătăţirea condiţiilor de finanţare, dar şi scăderea dobânzilor la depozite, elemente care pot determina creşterea apetitului pentru investiţii în construcţii.

„Devine mult mai atractiv să investeşti în sectorul imobiliar decât să plasezi banii în depozite bancare“, a punctat şeful Cemacon. Cifra de afaceri a producătorului de cărămizi a crescut cu 31% anul trecut, de la 48,3 milioane lei la 63,1 milioane lei. Cei mai mari acţionari ai Cemacon sunt fondul de investiţii KJK Fund, firma Consultanţă Andrei&Andrei şi SSIF Broker, care deţin cumulat peste 80% din acţiunile companiei, conform celor mai recente date disponibile.

Primul trimestru al anului 2015 a readus zâmbetul pe buzele producătorilor de materiale de construcţii, care spun că au avut vânzări cel puţin egale cu cele din primele trei luni ale anului trecut, dacă nu chiar semnificativ mai mari. Deşi pentru unele segmente ale pieţei materialelor de construcţii, evaluată la circa 3 miliarde de euro, livrările din primul trimestru contează prea puţin în ansamblul întregului an, jucătorii avansează prognoze optimiste pentru perioada următoare, „regresul“ fiind, deocamdată, un termen care nu mai este folosit în estimările ce ţin de 2015.

 
 
AFACERI DE LA ZERO