♦ Vânzările din România au evoluat pozitiv, în contextul în care toate celelalte pieţe importante pentru LPP au înregistrat scăderi mari (de 15-20%) sau maximum stagnări ♦ Mai mult, evoluţia e suprinzătoare şi pe plan local unde giganţii H&M şi Zara au postat minusuri puternice în primul an de pandemie.
România a contribuit cu 6,1% la cifra de afaceri a grupului polonez de modă LPP, ce deţine branduri precum Reserved sau Mohito, piaţa locală fiind a patra cea mai importantă ţară pe harta retailerului.
Astfel, România s-a apropiat de Ucraina şi de podium după ce vânzările locale au crescut în 2020, primul an de pandemie, cu 23%, în timp ce în ţara vecină ele au stagnat (plus 0,8%).
De altfel, dintre cele mai importante ţări de pe harta LPP, România a avut de departe cea mai bună evoluţie, în timp ce în Polonia, Rusia sau Cehia – celelalte pieţe din top cinci – declinul a variat între 15 şi 25%. Şi la nivel de grup vânzările au scăzut în anul financiar 2020-2021 (1 februarie 2020 – 31 ianuarie 2021) cu circa 15%, până la 1,7 mld. euro.