Companii

Accelerarea lucrărilor de infrastructură a determinat companiile de construcţii să cumpere mai multe camioane specializate

LOGISTICA

Unu din patru camioane vândute în 2020 a fost către o companie de construcţii datorită noilor proiecte precum autostrada 1 Piteşti-Sibiu şi drumul expres Piteşti-Craiova.

Autor: Bogdan Alecu

17.06.2021, 13:00 231

Camioanele destinate şantierelor de construcţii au reprezentat aproape 25% din piaţa camioanelor din 2020. „Proiectele pe care le discutăm acum cu clienţii sunt iniţiate pentru construcţii, pentru infrastructură şi pentru transport internaţional. Ponderea anul trecut a fost de 58% partea de construcţii. Camioanele MAN sunt pretabile pentru acest segment de construcţii“, a spus Claudia Iordache, managing director la MHS Truck & Bus.

Spre comparaţie, în anul 2017 camioanele pentru construcţii reprezentau numai 4,3%, în condiţiile în care în acel an s-au dat în folosinţă nu mai puţin de 15 kilometri de autostradă, un record negativ chiar şi pentru România, unde nu s-au mai deschis circulaţiei peste 100 kilometri de autostradă într-un an din 2012, iar pragul de 60 kilometri a fost trecut abia anul trecut. Pe de altă parte, în prezent se lucrează pe mai bine de 250 de kilometri de drum rapid, atât autostrăzi, cât şi drum expres.

„Constructorii români au cumpărat camioane în 2020 deoarece au demarat lucrările la mai multe tronsoane precum la Piteşti-Sibiu şi la Craiova-Piteşti. De asemenea, s-au vândut către firme care la rândul lor închiriază către companii străine de construcţii. În 2021 ne aşteptăm la volume similare cu 2020, cu un volum similar de circa 1.200 de vehicule. Ne aşteptăm la o creştere în următorii cinci ani, însă aceasta va depinde şi de banii alocaţi pentru infrastructură“, a spus Gabriel Tudor, director naţional de vânzări pentru Cefin Trucks. El a subliniat că „şi 25% este un procent mai mic decât ar fi necesar. Camioanele de construcţii ar trebui să reprezinte 35% din piaţă având în vedere necesarul“.

Anul trecut piaţa camioanelor a fost puternic lovită nu doar de pandemie, ci şi de lipsa şoferilor şi de legislaţia europeană care cu pachetul de mobilitate punea sub semnul întrebării expansiunea transportatorilor locali pe piaţa Europei de Vest.

„Piaţa camioanelor a fost încercată în ultimii ani, iar anul trecut am avut o scădere de aproape 30% în ceea ce priveşte înmatricularea de camioane în România, multe fabrici au închis producţia. 2021 aduce o creştere firească, timidă, cu 17% în ceea ce priveşte înmatriculările de camioane din România. Unele fabrici au anunţat întârzierea în livrare. Am observat o creştere foarte bună a camioanelor rulate, iar aici noi deţinem în cadrul holdingului un hub în Austria de camioane rulate şi am putut rula cifre foarte bune în primul trimestru. Piaţa de camioane va creşte în 2021“, a spus Claudia Iordache, managing director, MHS Truck & Bus Group.

Ea a subliniat că în 2020 compania a prelungit flote deja existente, nu s-au făcut achiziţii noi, dar sunt în discuţii cu schimbări de flote însă există o mai mare aplecare a clienţilor pentru camioanele rulate. În 2020 au crescut faţă de 2019 cu 20-22% camioanele rulate, iar în T/2021 există o creştere astfel încât ca număr de unităţi rulate avem mai multe camioane rulate.

În 2020 piaţa camioanelor a scăzut cu aproape 34% faţă de 2019, la 4.561 de unităţi, acesta fiind al doilea an consecutiv de scădere. De asemenea, în 2019 piaţa s-a contractat cu 9% faţă de 2018 la aproape 6.900 de camioane. Cel mai bun an din ultimii cinci a fost 2018, cu 7.560 de unităţi.

„Acum avem la dispoziţie fonduri europene de 80 mld. euro şi ne aşteptăm să vedem o dezvoltare a infrastructurii cum a avut loc în 2005-2006. Spre exemplu am văzut la Timişoara ce efect a avut conectarea autostrăzii la infrastructura vest-europeană, cum acolo s-au construit 400.000 mp de noi proiecte logistice“, a spus Stefano Albarosa, CEO al Cefin Trucks.

Claudia Iordache, managing director la MHS Truck & Bus: 2021 aduce o creştere firească, timidă, cu 17% în ceea ce priveşte înmatriculările de camioane din România. Unele fabrici au anunţat întârzierea în livrare.

Stefano Albarosa, CEO al Cefin Trucks: Acum avem la dispoziţie fonduri europene de 80 mld. euro şi ne aşteptăm să vedem o dezvoltare a infrastructurii cum a avut loc în 2005-2006.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO