Companii

Accent: Tarile europene au inceput sa promoveze Romania ca destinatie pentru evenimente

25.01.2008, 17:45 20

Agentia de turism Accent Travel & Events estimeaza pentru anul acesta o cifra de afaceri de 19,6 milioane de euro, in crestere cu 21%, si este evaluata de catre reprezentantii ei la 12 milioane de euro, luand in calcul un multiplu de profit net de 12-14.
Cu toate acestea, sursele citate spun ca deocamdata nu se gandesc la o vanzare, dezvoltarea companiei urmand sa se concentreze pe segmentele consacrate de business: turism, ticketing si organizarea evenimentelor, care a devenit cel mai dinamic segment al pietei.
Multe companii din Germania sau Anglia prefera sa-si organizeze conferintele sau teambuildingurile in Romania odata cu aderarea la Uniunea Europeana, desi lipsa unei oferte corespunzatoare pe segmentul hotelurilor de patru sau cinci stele alunga inca contracte mari pentru agentiile de turism active pe piata locala.
"Cred ca este vorba si de un sprijin acordat de Uniunea Europeana Romaniei astfel incat sa stimuleze cresterea locala prin cheltuielile realizate de turistii straini aici. Oricum, segmentul de evenimente a inceput sa creasca odata cu aderarea Romaniei la UE, evenimentele devenind cel mai dinamic segment al pietei de turism", spune Lucian Boronea, directorul general al agentiei de turism Accent Travel & Events, unul dintre primii zece jucatori de pe piata agentiilor de turism. Potrivit acestuia, 5% din afacerile companiei sunt in acest moment generate de segmentul de evenimente. Desi ponderea nu este deocamdata spectaculoasa, acesta a avut anul trecut o crestere de 70%, iar pentru 2008 reprezentantul companiei estimeaza o crestere de 50%. "Cu toate acestea exista o problema. Lipsa locurilor de cazare pentru segmentul de patru si cinci stele duce la preturi mai mari de cazare in Romania comparativ cu Bulgaria sau Ungaria. Se pierd foarte multe contracte tocmai din lipsa unei oferte normale", a mai precizat Boronea.
Tinand cont de aceasta situatie a pietei, multe agentii de turism au decis sa investeasca in unitati de cazare. "Studiem oportunitatile legate de construirea sau achizitionarea unui hotel, dar deocamdata preferam sa ne orientam pe ceea ce stim sa facem mai bine: turism si evenimente", spune Boronea. In prezent, 45% din cifra de afaceri a companiei este realizata din turismul intern, 35% din activitatea de ticketing, 15% din turismul extern si restul din evenimente.
Anul trecut, compania a organizat 36 de evenimente, conferinte si seminarii, si 18 teambuildinguri.
"Potrivit rezultatelor preliminare, cifra de afaceri in 2007 se va ridica la 16,1 mil. euro, iar profitul net la 0,9 mil. euro. Aceste rezultate sunt peste estimari si aduc o crestere a afacerilor de 39% comparativ cu 2006. Pentru anul acesta estimez o cifra de afaceri de 19,6 mil. euro. Cresterea se bazeaza partial pe cresterea pietei, dar mai ales pe dezvoltarea segmentului de evenimente si a unei noi platforme online destinata turismului intern", a mai spus Boronea.
Potrivit acestuia, 90% din afaceri sunt generate de clientii corporate printre care se numara Petrom, Orange, Subaru, IPSO sau Carrefour prin parteneriatul cu Carrefour Voyage.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO