Companii

Accent Travel&Events, afaceri mai mici cu aproape 8 mil. euro anul trecut

14.02.2010, 23:07 56

Agentia de turism Accent Travel&Events, unul dintre primiizece jucatori de pe piata de profil, a incheiat anul trecut cu ocifra de afaceri de 61 mil. lei (14,5 mil. euro), in scadere cu 25%in lei fata de anul anterior.

"Pentru anul acesta am bugetat o crestere cu 16% in lei, pana la71 milioane lei. Continuam sa ne confruntam cu amenintari precumintarzierea iesirii din recesiunea economica, ce mentine laniveluri scazute bugetele de travel ale clientilor de leisure, darsi ale corporatiilor", a declarat Lucian Boronea, directorulgeneral al companiei Accent Travel& Events.

El a mai spus ca o alta problema ar fi presiunea pe cash-flowvenita din zona incasarilor. Printre clientii corporate ai AccentTravel & Events se numara companii precum Orange, Petrom,Subaru, Romexterra, Hulliburton sau Washington Group, aproape 95%din veniturile agentiei fiind generate de clientii corporate. "Incursul anului trecut nu am facut disponibilizari, ne-am pastrat cei48 de angajati. In schimb am facut relocari de personal intredepartamente", a spus Boronea.

Pachetul majoritar de circa 80% din actiuni al agentiei deturism este detinut de compania cipriota Comac Limited, in timp ceLucian Boronea controleaza aproape 15% din companie, restulactiunilor fiind detinute de Stanciu Ioana Loredana si MihalacheTiberius.

Accent Travel & Events opereaza prin trei agentii proprii deturism, doua in Bucuresti si una in Ploiesti. Reteaua de agentiipartenere revanzatoare numara aproape 50 de firme, aproape 30% dinveniturile companiei fiind generate de agentiile revanzatoare.Accent Travel&Events a incheiat anul acesta un parteneriat pepiata romaneasca cu compania de travel management Egencia, carefurnizeaza servicii online si offline de travel corporatiilor din24 de tari.

Cei mai mari jucatori pe piata romaneasca sunt Happy Tour,companie detinuta de fondul de investitii GED, Eximtur, MarshalTurism si Aerotravel.

Piata agentiilor de turism

  • piata agentiilor de turism s-a ridicat anul trecut la 550 mil.euro;
  • piata a consemnat o scadere de 22% anul trecut comparativ cu2008;
  • clientii corporate aduc peste 50% din businessul mariloragentii;
  • cei mai mari jucatori sunt Happy Tour, Eximtur, Marshal Turism,Aerotrave.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO