• Leu / EUR4.7619
  • Leu / GBP5.4653
  • Leu / USD4.1988
Companii

Accent Travel&Events, afaceri mai mici cu aproape 8 mil. euro anul trecut

Secțiune susținută de Medlife Logo

Agentia de turism Accent Travel&Events, unul dintre primii zece jucatori de pe piata de profil, a incheiat anul trecut cu o cifra de afaceri de 61 mil. lei (14,5 mil. euro), in scadere cu 25% in lei fata de anul anterior.

"Pentru anul acesta am bugetat o crestere cu 16% in lei, pana la 71 milioane lei. Continuam sa ne confruntam cu amenintari precum intarzierea iesirii din recesiunea economica, ce mentine la niveluri scazute bugetele de travel ale clientilor de leisure, dar si ale corporatiilor", a declarat Lucian Boronea, directorul general al companiei Accent Travel& Events.

El a mai spus ca o alta problema ar fi presiunea pe cash-flow venita din zona incasarilor. Printre clientii corporate ai Accent Travel & Events se numara companii precum Orange, Petrom, Subaru, Romexterra, Hulliburton sau Washington Group, aproape 95% din veniturile agentiei fiind generate de clientii corporate. "In cursul anului trecut nu am facut disponibilizari, ne-am pastrat cei 48 de angajati. In schimb am facut relocari de personal intre departamente", a spus Boronea.

Pachetul majoritar de circa 80% din actiuni al agentiei de turism este detinut de compania cipriota Comac Limited, in timp ce Lucian Boronea controleaza aproape 15% din companie, restul actiunilor fiind detinute de Stanciu Ioana Loredana si Mihalache Tiberius.

Accent Travel & Events opereaza prin trei agentii proprii de turism, doua in Bucuresti si una in Ploiesti. Reteaua de agentii partenere revanzatoare numara aproape 50 de firme, aproape 30% din veniturile companiei fiind generate de agentiile revanzatoare. Accent Travel&Events a incheiat anul acesta un parteneriat pe piata romaneasca cu compania de travel management Egencia, care furnizeaza servicii online si offline de travel corporatiilor din 24 de tari.

Cei mai mari jucatori pe piata romaneasca sunt Happy Tour, companie detinuta de fondul de investitii GED, Eximtur, Marshal Turism si Aerotravel.

Piata agentiilor de turism

  • piata agentiilor de turism s-a ridicat anul trecut la 550 mil. euro;
  • piata a consemnat o scadere de 22% anul trecut comparativ cu 2008;
  • clientii corporate aduc peste 50% din businessul marilor agentii;
  • cei mai mari jucatori sunt Happy Tour, Eximtur, Marshal Turism, Aerotrave.

*MedLife susține informarea și educarea ca sursă principală de dezvoltare a unui business sănătos. De aceea, recomandăm informarea continuă cu ajutorul articolelor din secțiunea Companii!

Principalele valute BNR - joi, 13:35
EUR
USD
GBP
CHF
Azi: 4.7619
Diferență: 0,1262
Ieri: 4.7559
Azi: 4.1988
Diferență: 0,1121
Ieri: 4.1941
Azi: 5.4653
Diferență: -0,2591
Ieri: 5.4795
Azi: 4.1953
Diferență: 0,2054
Ieri: 4.1867