Companii

Actionarii Zara au adus 3 milioane de euro pentru dezvoltarea magazinelor

Actionarii Zara au adus 3 milioane de euro pentru dezvoltarea magazinelor
09.03.2010, 23:10 420

Grupul spaniol Inditex, proprietarul brandului de imbracaminteZara, a majorat capitalul social a doua dintre diviziile salelocale, Zara Home si Massimo Dutti RO, cu trei milioane de euro lafinalul anului trecut, potrivit informatiilor publicate de companiein Monitorul Oficial.

Motivul il reprezinta dezvoltarea afacerilor in Romania, dupacum spun reprezentantii Inditex, in conditiile in care in piataeste o mare nevoie de lichiditate, multi jucatori sistandproiectele de expansiune sau incercand sa-si eficientizezeafacerile. "Grupul a dezvoltat o retea puternica in Romania inultimii doi ani, ajungand cu cele sapte branduri la peste 40 demagazine. Expansiunea nu se opreste insa aici, iar majorarea decapital nu poate fi decat un semn bun in acest sens", spunreprezentantii companiei.

Inditex a adus la nivel local sapte din cele opt branduri pecare le detine, Zara, Bershka, Stradivarius, Pull&Bear, Oysho,Massimo Dutti si Zara Home, ultimele doua adresandu-se unui segmentcu venituri mai ridicate.

Avantajul de a avea sustinereacompaniei-mama

"Majorarea de capital dovedeste seriozitate din partea companieisi capacitatea de a-si consolida pozitia la nivel local. Spredeosebire de companiile locale, jucatorii multinationali au acestavantaj de a fi sustinute de compania-mama intr-o perioada maidificila din punct de vedere economic. Este posibil sa aiba nevoiede bani pentru ca au un plan de dezvoltare pentru urmatoareaperioada", este de parere Sorin Buga, reprezentant al companiei deconsultanta Ensight Management.

La finalul anului trecut, retailerul spaniol a majorat capitalulsocial al companiei Zara Home, care detine doua magazine inBucuresti, in Unirea Shopping Center si in Baneasa Shopping City,cu circa un milion de euro (4,3 mil. lei), pana la 1,1 mil. euro(4,4 mil. lei) capital social total subscris. De asemenea, pentruMassimo Dutti actionarii au adus doua milioane de euro (8,6 mil.lei).

"Zara Home nu exista in provincie, iar Massimo Dutti seadreseaza unui segment superior celui caruia i se adreseaza Zara.Este normal ca vanzarile sa nu mearga la fel de bine ca lacelelalte branduri, si nici nu cred ca Inditex isi propune sa aibaaceleasi rezultate cu toate brandurile. Fiecare brand estereprezentat la nivel local de o entitate separata, iar compania lesustine pe fiecare", explica si Ilan Laufer, directorul general alcompaniei de consultanta imobiliara Retail Group.

Zara Home, prin care Inditex comercializeaza accesorii pentrucasa, si brandul de imbracaminte Massimo Dutti au fost brandurilecel mai putin dezvoltate in Romania, fiind aduse in prima parte alui 2008. Reprezentantii retailerului spun insa ca pe viitor vorextinde si cele doua retele.

Retailerul spaniol Inditex avea in 2008 in Romania vanzari depeste 40 de milioane de euro, contributia cea mai mare la acestrulaj apartinandu-i marcii Zara, cu o cifra de afaceri de 33 mil.euro in 2008.

Mai vin cu bani

Un alt retailer care si-a majorat capitalul social cu 3,5 mil.euro la jumatatea lui 2009 a fost Deichmann. Banii s-au vazut insain expansiune, compania ajungand de la 13 magazine la inceputulanului trecut la 21 de magazine in decembrie 2009.

Compania si-a majorat si cifra de afaceri de la 7,8 mil. euro in2008 la 15 mil. euro un an mai tarziu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO