Companii

Adrian Mihai, FAN Courier: Prioritatea Guvernului ar trebui să fie dezvoltarea infrastructurii, predictabilitatea în fiscalitate şi crearea de noi locuri de muncă

Adrian Mihai, FAN Courier: Prioritatea Guvernului ar trebui să fie dezvoltarea infrastructurii, predictabilitatea în fiscalitate şi crearea de noi locuri de muncă

Autor: Mirabela Tiron

16.08.2012, 00:02 583
"Aşteptăm să se potolească tot acest scandal politic, iar Guvernul să înceapă să se ocupe şi de economie. Până acum nu am auzit de nicio măsură implementată care să încurajeze mediul de business, s-a vorbit doar de plata TVA-ului la încasarea facturii, dar asta se aplică la companiile cu afaceri mai mici", spune Adrian Mihai, unul dintre cei trei acţionari ai FAN Courier, cea mai mare companie de curierat cu capital autohton de pe piaţa locală, cu afaceri de 52 de milioane de euro anul trecut.

De la livrarea câtorva colete în 1998, cei trei proprietari români, Adrian şi Neculai Mihai şi Felix Pătrăşcanu, au reuşit să dezvolte, prin implicare zilnică în administrare, o companie care expediază în prezent 1,2 milioane de colete pe lună, folosind flota de 1.500 de maşini.
"Prioritatea Guvernului ar trebui să fie dezvoltarea infrastructurii, ceea ce ar susţine atât industria transporturilor, cât şi pe cea turistică. Consider că infrastructura ar trebui să reprezinte o prioritate, cred că se pot găsi bani pentru asta", a spus el. România are un sistem de drumuri slab dezvoltat, se poate circula doar pe 500 de kilometri de autostradă, din care 100 de kilometri au fost inauguraţi anul acesta.
Antreprenorul mai spune că, în opinia lui, pentru mediul de afaceri local ar fi de mare ajutor predictibilitatea în fiscalitate. Astfel, o companie şi-ar putea face un plan de dezvoltare, cunoscând de la bun început taxele pe care le are de plătit. "Mă ajută în business să ştiu exact care sunt taxele pe care trebuie să le plătesc. În ultima vreme s-au tot făcut schimbări în Codul fiscal", a spus el.
Cei trei antreprenori români au creat de la în­fiin­ţarea businessului peste 2.000 de locuri de muncă. Adrian Mihai spune că se aşteaptă din par­tea guvernanţilor la măsuri care să creeze locuri de muncă în economie. "Noi trei am creat peste 2.000 de locuri de muncă, guvernanţii ar putea să creeze însutit mai multe locuri în economie", a spus el.
În primele şase luni afacerile FAN Courier au crescut în lei cu 9,25% comparativ cu primul se­mes­tru din 2011. Este pentru al doilea an con­se­cu­tiv când FAN Courier înregistrează la jumătatea exerciţiului financiar acest avans la cifra de afaceri.
"Cifra de afaceri se înscrie în estimările efectuate la începutul anului şi în bugetul stabilit, în ciuda climatului economic imprevizibil şi a fluctuaţiilor cursului valutar. O creştere cu 9,25% a cifrei de afaceri, în condiţiile în care contractele sunt semnate în moneda naţională, în timp ce cheltuielile pe care le avem cu chiriile, maşinile sunt în majoritate exprimate în euro, indică o creştere a încrederii consumatorilor în serviciile noastre", a declarat Adrian Mihai. El speră ca până la sfârşitul anului leul să se aprecieze.
Potrivit lui, principalul motor de creştere a afa­cerilor în primele şase luni ale anului l-a con­sti­tuit segmentul online, încasările din serviciile de cu­rierat oferite clienţilor şi companiilor spe­cia­li­za­te pe această nişă crescând cu 6-7%.
Compania ex­pe­diază colete şi pentru clienţi din domeniul imo­biliar, IT, industria auto, leasing, industria ali­men­tară şi altele, 90% din clienţi fiind persoane ju­ridice.
"Online-ul a fost unul dintre principalele motoare, însă o bună parte din majorare a fost generată de accentul pe care l-am pus pe servicii noi sau extinderea la nivel naţional a unor proiecte pilot", a adăugat el. Compania a lansat un serviciu (Express Loco 1 H), ce permite ca un colet să ajungă la destinaţie într-o oră de la ridicare, dar şi un serviciu de colectare a pachetelor din magazinele partenere, Inmedio şi Relay.
Anul trecut firma a avut o cifră de afaceri de 222 de milioane de lei (circa 52 mil. euro) şi un profit net de 43,9 milioane de lei (10 mil. euro), potrivit datelor de la Ministerul de Finanţe. În perioada de criză, 2009-2011, investiţiile FAN Courier au depăşit 26 milioane de euro. Creşterea s-a bazat pe finalizarea celor două investiţii în banda de sortare colete, pusă în funcţiune de la începutul anului trecut, şi banda de sortare plicuri, devenită operaţională la finalul lui septembrie.
FAN Courier operează pe o piaţă estimată la 200 mil. euro, în care printre cei mai mari jucători se numără TNT, Cargus, DHL, DPD şi TCE Logistică.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO