Companii

Aerotravel: Marim numarul de chartere pentru a dubla incasarile din pachetele de vacanta

10.04.2006, 00:00 61

Agentia de turism, unul din primii cinci jucatori de profil, estimeaza ca veniturile din vanzarea de pachete de vacanta vor ajunge la 20% din cifra de afaceri.

Antonio Nitu, 35 de ani, conduce agentia de turism Aerotravel Lufthansa City Center din anul 1999. Pana in acel moment a lucrat la companiile Dac Air si Tarom.

"Bucurestiul este, in mod traditional, cea mai importanta piata. Aici este capitala, aici apar cele mai multe oferte. Insa potentialul evaluat prin numarul de locuitori ne arata ca ne adresam unui procentaj de sub 10% din totalul populatiei Romaniei", explica Nitu. Acesta spune ca agentia urmareste sa ofere pachete de profil in toate zonele importante ale Romaniei, prima operare pe care a avut-o compania in provincie fiind in Cluj.

Reprezentantul Aerotravel spune ca agentia va opera sase chartere saptamanale pe destinatia Grecia, in locatii precum Halkidiki, sau insulele Skiathos si Evia.

"Anul acesta vom opera sase zboruri pe saptamana, toate cu destinatia Grecia, din Bucuresti (catre Salonic si Volos), din Timisoara (catre Salonic si Volos) si din Cluj si Bacau catre Salonic. Capacitatea totala pe care o "aruncam" in piata este de peste 8000 de locuri", spune reprezentantul Aerotravel.

Nitu estimeaza ca turismul leisure, adica pachetele de servicii destinate vacantelor, va aduce cam 5 mil. de euro in conturile Aerotravel anul acesta. In 2005, compania a obtinut numai 2,5 mil. euro din turismul leisure. Bugetul pentru acest an este de 23 mil. euro la Aerotravel.

Portofoliul companiei pana acum doi ani era reprezentat numai de turismul business, in special vanzare de bilete de avion pentru oamenii de afaceri.

Aerotravel a intrat pe segmentul de turism leisure in 2004, cand a inceput sa opereze curse charter. Nitu spune ca noile pachete nu se adreseaza doar turistului individual, ci exista chiar si clienti din partea companiilor.

"Datorita faptului ca istoria firmei noastre este marcata de un inceput in zona turismului de afaceri, nu putem sa nu tinem cont de interesul pe care l-ar putea prezenta oferta noastra de vacanta pentru firmele care lucreaza cu divizia noastra de business travel", spune Nitu. El a mai precizat ca agentia va practica tarife diferite pentru pachetele destinate companiilor.

In contextul apropierii datei la care Romania se va integra in UE, tot mai multe companii si-au stabilit subsidiare la nivel local, ceea ce a generat un flux crescator de oameni de afaceri in tranzit pe teritoriul romanesc in ultimii ani. Acest segment al pietei a fost foarte profitabil pentru agentiile de turism in ultimii ani, multe dintre ele considerand calatoriile oamenilor de afaceri ca fiind principalul motor de crestere pentru businessul lor.

O mare parte a jucatorilor au decis sa se specializeze pe un anumit segment al pachetelor, care pana acum includeau atat turismul de afaceri, cat si cel de tip leisure. Altii insa au riscat intrarea pe domenii care nu le erau cunoscute pana de curand, indepartandu-se de planul de afaceri initial.

Primii cinci jucatori de profil in ceea ce priveste cifra de afaceri in 2005 sunt Happy Tour, Aerotravel, Eximtur, Paralela 45 si Marshal Turism. Businessul lor a insumat peste 100 de milioane de euro anul trecut. Piata agentiilor de turism a inregistrat o crestere medie de 20% in 2005.

Sistemul charter inseamna cumpararea in avans de catre una sau mai multe agentii de turism a unui numar de locuri la o cursa de avion, autocar sau tren de la operatorii de transport. O agentie care a rezervat astfel de locuri este obligata sa le achite chiar daca nu le-a revandut catre turisti. Aerotravel va opera chartere cu avionul.

In principiu, spun jucatorii de profil, cursele charter se adreseaza in special turistului cu venituri medii, fiind o metoda mai ieftina, cu servicii integrate (clientul primeste un pachet ce include transport, cazare si un numar de mese zilnice), de a merge in vacanta in strainatate. Acest lucru nu inseamna insa ca nu exista si pachete cu preturi mari, cu destinatii exotice si care se adreseaza turistilor de lux. Cifrele de afaceri consistente insa vin de la turisul "de rand" pe acest segment. Cele mai populare destinatii pentru cursele charter sunt Grecia, Turcia si Spania.

Aerotravel a inregistrat o cifra de afaceri de 19,5 mil. euro in 2005 si are un buget de 23,5 mil. euro anul acesta, ceea ce reprezinta o crestere de circa 20%.

Compania detine franciza pentru Romania a Lufthansa City Center, divizia de agentii de turism a Lufthansa. Cu sediul la Frankfurt, reteaua globala Lufthanasa City Center International detine subsidiare in 59 de tari, cu mai mult de 540 de agentii inscrise.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO