Companii

Afaceri de 8 mil. euro pentru MM Packaging

28.12.2004, 00:00 76

Compania austriaca Mayr-Melnhoff Packaging spera sa obtina peste 8 milioane de euro din vanzarile subsidiarei sale din Romania, in 2005, in crestere cu 15% fata de anul curent.
Majorarea vanzarilor MM Packaging a survenit in conditiile unei cresteri de aproximativ 10% a pietei ambalajelor din carton duplex, estimata la aproximativ 66.000 de tone anul acesta. La nivel valoric, piata a depasit 65 de milioane de euro.
"Pentru 2005, estimam o crestere a afacerilor, pe fundalul intrarii pe piata romaneasca a unui numar destul de important de companii care folosesc ambalaje din carton duplex-producatori de dulciuri, tigari", a afirmat Mircea Popescu, directorul general al MM Packaging Romania. De asemenea, sunt semnale pozitive in industria asa-numitelor "white-goods"-produse electrocasnice, care isi vor extinde productia, a mai spus Popescu.
MM Packaging, care a intrat pe piata in 1999, a fost printre primele companii straine de carton duplex care a decis sa investeasca in capacitati de productie. In momentul de fata, MM Packaging este liderul pietei, conform propriilor estimari, cu o productie anuala de  9.000 tone de carton si 95 de angajati. In 2003, compania a avut vanzari totale de 6,5 milioane de euro, si o cota de peste 10% pe piata cartonului duplex.
In luna iunie a acestui an, MM Packaging a achizitionat divizia de off-set a companiei Rodata Bucuresti, specializata in productia de ambalaje de carton, care a inregistrat o cifra de afaceri de 3,5 milioane de euro in 2003. Termenii financiari ai tranzactiei nu au fost facuti publici.
Grupul MM Packging Gmbh Austria este cel mai important producator de carton din materie prima ce provine din reciclare, ponderea acesteia fiind de aproximativ 80-85% din produsul finit. In 2003, grupul a avut vanzari de aproximativ 400 de milioane de euro.
Principalii competitori ai MM Packaging in Romania sunt Transilvania Pack & Print, cu aproximativ 8% din piata, si ABC Impex Odorhei. Transilvania Pack & Print este membra a grupului Offsetdruckerei Scwarzach Austria si a fost infiintata in 1998, avand o capacitate de productie de 5.000 tone anual, cu un numar de 60 de angajati.
Unul din principalii catalizatori ai afacerilor cu ambalaje il reprezinta investitiile lanturilor internationale de retail, care isi extind retelele pe piata romaneasca. Drept consecinta, producatorii din industria FMCG (Fast Moving Consumer Goods) solicita ambalaje de calitate, complexe, atat pentru consumul intern cat si pentru exporturi.
alexandru.cerchez@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO