Companii

AFACERI de la ZERO / Castiga din iesirile romanilor la iarba verde

Castiga din iesirile romanilor la iarba verde

Pretul unui cort poate ajunge la 800 lei (circa 190 euro), in timp ce un gratar se poate achizitiona cu un pret de 119 lei

06.07.2009, 00:00 301

 

La inceputul lui 2007, Laura Georgescu punea bazele 360 Multi-Sollutions, companie care comercializeaza produse destinate petrecerii timpului in aer liber, precum articole camping, incalzitoare de terasa, grilluri cu gaz, gratare de curte si picnic. In acelasi an, 360 Multi-Sollutions a devenit reprezentanta marcii ger­mane Enders in Romania.

"Compania a fost infiintata la inceputul anului 2007, iar pe parcursul lunilor urmatoare am definitivat aspectele contractuale cu partenerul din Germania si am pus bazele contractelor cu partenerii interni", spune Georgescu despre lansarea pe piata a companiei pe care o detine in prezent.
Compania vinde produsele Enders prin intermediul a doua magazine online proprii, prin intermediul unui showroom din Bucuresti si prin Reteaua de Distribuitori Autorizati la nivel regional.
Ideea acestei afaceri "a pornit de la incalzitoarele de terasa, aparate a caror utilitate am constientizat-o intr-o deplasare la Praga, in toamna anului 2006", marturiseste femeia de afaceri. "Primul lucru la care m-am gandit atunci a fost aspectul calitativ al acestor aparate. Eu stiam ca marcile germane sunt prin traditie marci de calitate, si astfel am stiut ca acesta va fi un bun start in afacere. In consecinta, am considerat ca am putea sa ne asumam rolul de trendsetter pe piata romaneasca prin reprezentarea unui brand german cu traditie in domeniu".
 
Investitia initiala, 50.000 de euro
La debut, Laura Georgescu avea 25 de ani, si o experienta de munca de 4-5 ani in industria auto si in domeniul financiar. In 2004 termina studiile universitare in cadrul Academiei de Studii Economice Bucuresti, iar in 2006 se inscria la cursurile Programului de MBA Romano-German "Antreprenoriat si inovatie". Tema lucrarii de diploma a programului de master a reprezentat-o chiar businessul pe care il detine.
Astazi compania are aproape doi ani de existenta, si ofera pe piata locala gama completa de produse Enders, de la incalzitoare de terasa, grill-uri, gratare la articole de camping. In toamna acestui an, 360 Multi-Sollutions va aduce in Romania si doua modele de incalzitoare de terase Eco.
Produsele au preturi cuprinse intre 50 de lei (12 euro) si 5.000 de lei (1.200 euro), in functie de marime, material sau capacitate si se adreseaza atat persoanelor fizice, cat si celor juridice.
"Clientii persoane fizice sunt in general oameni cu varsta cuprinsa intre 30 si 55 de ani, cu venituri medii sau chiar peste medie", marturiseste Georgescu.
Bazele afacerii au fost puse cu 50.000 de euro, si s-a investit in stocuri, in dezvoltarea unuia dintre magazinele online, in promovare si avans pentru leasing-ul masinilor de distributie la nivel local. La inceput compania numara doi angajati.
Astazi numarul acestora s-a modificat in crestere, la patru. Fondatoarea 360 Multi-Sollutions spune ca se asteapta la o evolutie in acelasi sens si a cifrei de afaceri, care in 2008 a fost de 550.000 de lei (130.000 de euro), si a profitului operational.
"Pentru anul 2009, pe fondul diversificarii gamei de produse si consolidarii retelei de distributie autorizata Enders la nivel regional estimam o crestere a cifrei de afaceri. Tinand cont insa de situatia economica grea si incerta in care se afla Romania in acest moment, cu siguranta vor exista efecte negative la nivelul bransei care vor influenta si cifra de afaceri a companiei. Cu toate acestea estimam o crestere de 25% comparativ cu 2008", spune Laura Georgescu. Despre profitul operational femeia de afaceri spune ca estimeaza o crestere de 15-20% fata de 2008.
In conditiile actualei crize financiare, pe termen scurt si mediu se doreste consolidarea retelei de distributie si extinderea acesteia la nivel regional.
 
Vanzarea online de corturi: varianta la scaderea vanzarilor in magazine
Compania "Magazinul de corturi" a inceput sa activeze in domeniul campingului in urma cu mai bine de zece ani, printr-un magazin fizic in orasul Braila. In luna ianuarie a acestui an, la initiativa lui Daniel Gurtavenco si a tatalui sau, Theodor Gurtavenco, fondatorii acestei afaceri, companiei i s-a adaugat un magazin online.
"Magazinul de corturi online a luat nastere in luna ianuarie a acestui an - de criza - ca un raspuns la cresterea receptivitatii consumatorilor din Romania pentru shopping-ul online si la scaderea vanzarilor din mediul fizic", a spus Daniel Gurtavenco.
Domeniul nu a fost ales intamplator, dupa cum marturiseste Gurtavenco, pasiunea pentru natura fiind cea care l-a indemnat in aceasta directie.
"Campingul iti ofera si libertate, dar si limitari in acelasi timp, libertate in sensul ca nu depinzi de program, loc sau rezervari, limitari in sensul ca nu beneficiezi de servicii suplimentare cum ar fi in cazul hotelurilor", marturiseste omul de afaceri.
Daniel Gurtavenco avea 23 de ani cand a venit cu initiativa deschiderii magazinului de corturi. Avea in spate atat experienta comercializarii produselor de acest tip, dupa ce timp de peste un deceniu familia sa detinuse magazinul fizic aferent, cat si pe cea a utilizarii produselor pe care le punea la dispozitie.
"Pasii parcursi au constat in principal in conceperea si implementarea efectiva a unei solutii online cat mai adecvate unei functionari facile", adauga el. "Desi inca mai sunt probleme la nivel de incredere in ceea ce priveste relatia consumatorilor cu comertul online, au existat si exceptii care ne-au intrecut asteptarile", potrivit intreprinzatorului.
 
Diversificarea permanenta a portofoliului
Produsele pe care Magazinul de corturi le pune la dispozitia clientilor sunt produse destinate campingului, de la corturi, saltele gonflabile si saci de dormit la mese pliabile, miniaragazuri, felinare si lanterne.
Preturile produselor prezente in magazin variaza in intervalul 50 de lei (12 euro) - pentru un cutit si 800 de lei (190 de euro) pentru un cort.
Investitia initiala pentru magazinul online s-a ridicat la aprozimativ 10.000 de euro. Fondurile au fost orientate catre echipamente hardware, servicii de gazduire, personalizarea soft-ului folosit - pentru a se potrivi activitatii si catre achizitionarea stocului de produse, "produse care de fapt existau deja prin afacerea fizica dar care trebuie luate in considerare", potrivit lui Gurta­venco.
Desi este la inceput, cu o activitate de doar cinci luni, magazinul online pentru articole de camping are deja trei angajati, dupa ce la debut avea unul singur.
Pentru acest an, magazinul este asteptat sa aduca din vanzari 15-20 de mii de euro, iar in ceea ce priveste marja de profit, aceasta este estimata de Daniel Gurtavenco la 15-20%.
Despre viitor, el spune ca pe termen scurt doreste diversificarea si completarea gamei de accesorii, astfel incat necesitatile clientilor in materie de camping sa fie cat mai bine satisfacute, pentru ca pe termen mediu si lung sa consolideze brandul Magazinul de corturi.
 
360 Multi-Sollutions:
  • An infiintare: 2007
  • Preturi: intre 12 euro si 1.200 euro
  • Investitie initiala: 50.000 euro
  • Cifra de afaceri 2008: 130.000 euro
  • Evolutie CA 2009: crestere 25% fata de 2008
  • Evolutie profit 2009: crestere 15-20% fata de 2008
  • Numar angajati: 4
Magazinul de corturi:
  • An infiintare: 2009
  • Preturi: intre 12 euro si 190 euro
  • Investitie initiala: 10.000 euro
  • Cifra de afaceri estimata 2009: 15-20.000 euro
  • Marja de profit: 15-20%
  • Numar angajati: 3
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO