♦ Businessul a început în 2021, după ce Maria Bădescu a identificat mai multe nevoi în piaţă pe partea de materii prime, ea fiind la acea vreme pasionată de caligrafie.
Maria şi George Bădescu, doi tineri antreprenori din Bucureşti, au deschis un magazin online sub numele Mariart cu produse dedicate artiştilor caligrafi şi celor care vor să descopere arta caligrafiei. Businessul a început în 2021, după ce Maria Bădescu a identificat mai multe nevoi în piaţă pe partea de materii prime, ea fiind la acea vreme pasionată de caligrafie. „Eu am scris frumos încă de mică. După ce am aprofundat acest domeniu, am început să caligrafiez, să creez caduri, tablouri, scrisori, semne de carte. În procesul meu în caligrafie, mi-am dat seama că întâmpin o problemă cu materialele şi am început să testăm diverse produse din afară. După ce le-am testat, m-am gândit că ar fi bine să împărtăşim şi cu alţii şi să punem aceste materiale la dispoziţia artiştilor care întâmpină probleme similare”, povesteşte Maria Bădescu. În timp ce Maria Bădescu a făcut din Mariart un job full time, soţul ei, George, este angajat în domeniul vânzărilor, dar în timpul liber se ocupă şi de business. Cei doi spun că nevoia pentru materia primă în caligrafie a crescut tot mai mult odată cu apariţia mai multor pasionaţi ai acestei arte, iar asta se resimte şi în vânzările lor. „Noi vedem un trend ascendent de la an la an. De când am început, ne-am dublat sau triplat cifra de afaceri. Vedem că există interes pentru zona aceasta creativă venit atât din partea adulţilor, cât şi din partea copiilor”, spune George Bădescu.
Cei doi au reuşit să strângă în jurul lor o comunitate de artişti caligrafi, cărora nu le oferă doar o platformă de unde îşi pot cumpăra produse de caligrafie, ci şi îndrumări şi sfaturi despre activitatea antreprenorială.
„Mulţi dintre ei nu ţin caligrafie doar la nivel de pasiune, ci o duc la nivel de business. În comunitatea pe care am format-o, vedem acest lucru. Îi ajutăm şi noi să pună preţurile potrivite, să îşi dezvolte businessul, pentru că dacă ei cresc şi noi o să creştem şi vedem o colaborare foarte bună în această direcţie”, mai spune George Bădescu.
Cei doi îşi doresc să înfiinţeze chiar şi o asociaţie a artiştilor caligrafi, astfel încât piaţa să fie mult mai unită şi să se ajute reciproc pentru a se dezvolta.
Produsele de caligrafie sunt importate din mai multe ţări precum Franţa, Germania, Polonia, Spania, Italia şi chiar şi din SUA. În total, magazinul numără circa 100 de produse.
Pe lângă produsele destinate artiştilor caligrafi, în magazinul online Mariart se găsesc şi produse realizate de artişti caligrafi.
Antreprenorii îşi doresc să diversifice portofoliul şi să includă mai multe produse în magazinul online.
„Nu vrem să ne diluăm şi să ajungem un simplu magazin pentru artă, ci vrem să rămânem în sfera caligrafiei. Caligrafia fiind versatilă şi putând fi aplicată şi pe textile, divere materiale, atunci cumva trebuie să căutăm şi acele produse”, spune Maria Bădescu.
Anul trecut, businessul a avut venituri de 10.000 euro, însă acestea ar putea creşte considerabil în acest an. În primele şase luni, vânzările au avut o creştere de 50% faţă de cifra de afaceri raportată pe tot anul trecut.
Mai mult, antreprenorii îşi doresc să dezvolte businessul şi în segmentul de corporate.
„Am început să contactez diverse companii şi să le oferim servicii. Sunt mulţi artişti caligrafi şi există o gamă diversă de produse şi servicii pe care aceştia le pot oferi. Există caligrafie pe diverse obiecte textile, chiar şi pe pereţi. În funcţie de ce îşi doreşte clientul, putem să îl punem în legătură cu un caligraf, iar noi să intermediem aceste servicii”, explică George Bădescu.