Companii

Afaceri de la Zero. Andreea Gheorghiescu şi Adrian Călinescu au creat MeatStuff, un business cu sandvişuri gourmet ce îmbină pasiunea lor pentru gătit cu cea pentru drumeţiile montane: Suntem dependenţi de adrenalină şi ne-am gândit să punem puţin din această adrenalină şi în bucătărie. Am denumit sandvişurile după vârfurile pe care le-am cucerit

Autor: Alexandra Matei

09.09.2021, 00:06 705

Andreea Gheorghiescu şi Adrian Călinescu îmbină două dintre pasiunile lor – drumeţiile montane şi gătitul – la MeatStuff, un business cu sandvişuri gourmet, unde fiecare sandviş poartă numele unui vârf de munte din România, pe care cei doi l-au cucerit deja sau urmează să-l cucerească. 

MeatStuff este un business care s-a desprins din firma-mamă, Qzine Delivery - mâncăruri cu IQ, unde cei doi îşi desfăşurau activitatea înainte de izbucnirea pandemiei de COVID-19. Afacerea cu sandvişuri gourmet a pornit în luna aprilie a acestui an, iar cea mai bună lună, după cum spune Andreea Gheorghiescu, a fost luna iunie, când s-au înregistrat peste 500 de comenzi.

„Ideea pentru MeatStuff a venit acum câţiva ani, de la colegul meu, Adrian, care făcea aceste sandvişuri la evenimente private. Anul acesta, în martie, mi-a propus să facem ideea aceasta să devină realitate şi aşa a apărut MeatStuff. Ne-am gândit să facem un proiect şi am zis aşa: facem sandvişuri cu carne, mâncăm carne la munte, noi mergem la munte, aşa că le-am denumit după vârfurile pe care le-am cucerit deja sau după alte vârfurile impunătoare de la noi. Suntem dependenţi de adrenalină şi ne-am gândit să punem puţin din această adrenalină şi în bucătărie”, a spus Andreea Gheorghiescu.

Aceasta se ocupă, în cadrul afacerii, atât cu asigurarea stocurilor şi inventarierea, cât şi cu reţetele pentru sandvişuri şi cu partea de social-media. Cel mai vândut sandviş este Retezat, considerat şi „copilul MeatStuff”, precizează Andreea Gheorghiescu. Acesta conţine carne de vită, blue cheese, mozzarella şi ouă scrambled, iar toate ingredientele sunt puse într-o pită grecească, alături de baby spanac, rucola, maioneză şi un sos uşor picant.

În meniu, clienţii găsesc şi alte sandvişuri care îi duc cu gândul la munte, cum ar fi Măgura, singurul sandviş care nu conţine carne. El are în compoziţie un amestec de brânzeturi fine, împăturite şi puse în pită. Pe lângă sandvişurile clasice, în meniul MeatStuff este şi burgerul Negoiu, pe care cei doi l-au denumit astfel deoarece consideră că vârful cu acelaşi nume este cel mai agresiv vârf din România. Astfel, ei au împrumutat din caracteristicile vârfului montan şi au gândit un burger conform acestora. 

„Chiar dacă Moldoveanu este cel mai înalt vârf de la noi, Negoiu este, din punctul meu de vedere, cel mai agresiv, aşa că am zis să numim burgerul astfel”, a adăugat Andreea Gheorghiescu.  Negoiu conţine carne de vită, bacon, brânză cheddar, ceapă, roşie, castraveţi muraţi, toate acestea fiind puse într-o chiflă. Antreprenoarea menţionează că toate ingredientele, de la carne, până la pita şi chiflele folosite, sunt luate de la producătorii locali sau de la furnizorii industriei HoReCa, iar toate sosurile folosite în sandvişuri sunt făcute „în casă”, după reţete proprii.

În medie, un sandviş marca MeatStuff costă 30 de lei, iar clienţii fie le pot cumpăra din locaţia fizică din zona Universităţii Româno-Americane, fie pot comanda prin intermediul aplicaţiilor Bolt Food sau Glovo. Businessul are, în momentul de faţă, o singură locaţie fizică în Bucureşti, care funcţionează ca un punct de ridicare a comenzilor, însă Andreea Gheorghiescu şi Adrian Călinescu îşi doresc să se extindă, în viitorul apropiat, şi cu o locaţie unde oamenii pot veni să ia masa. „Intenţionăm să deschidem o locaţie fizică unde oamenii pot veni să mănânce. Am vrea să amplasăm şi o rulotă într-o zonă de birouri şi să extindem şi serviciul de delivery pe alte platforme, cum ar fi Tazz”, a spus Andreea Gheorghiescu. 

Până la finalul acestui an, antreprenoarea estimează că numărul comenzilor ar putea ajunge la 800 într-o lună. În următorii trei ani, obiectivul celor doi este să aibă 4-5 locaţii fizice deschise în Bucureşti şi câteva rulote mobile, pe care să le poată muta în diferite locaţii, în funcţie de evenimente sau sezon. „Vrem să ne cunoască lumea şi să ajungem, în timp, la festivalurile care au loc în Bucureşti.” Pentru Andreea Gheorghiescu, experienţa de a face parte dintr-un proiect antreprenorial la doar 23 de ani este extraordinară şi deşi este o responsabilitate enormă, îi aduce multă satisfacţie. Ea a terminat Facultatea de Psihologie, astfel că nu are nicio legătură cu gastronomia. Anul trecut s-a angajat în bucătărie, totul a venit din pasiune, iar după multe ore de muncă, a ajuns unde este astăzi.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇒ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇒ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO