Companii

Afacerile antreprenoriale din comerţul alimentar au ieşit câştigătoare după primul an de pandemie, cu creşteri de chiar peste 20%

Afacerile antreprenoriale din comerţul alimentar au...

Autor: Cristina Roşca

30.05.2021, 11:21 291

♦ Pandemia de COVID-19 a produs o schimbare şi în comerţul alimentar local, mai exact a readus în prim-plan afacerile antreprenoriale, fie că e vorba de businessuri specializate, fie de magazine de proximitate active în comerţul tradiţional ♦ Este aceasta o schimbare de durată sau trend de moment? ♦ ZF a început o nouă campanie editorială - Noua realitate. Ce luăm bun din ultimul an -, un proiect prin care ne propunem să arătam care sunt resursele câstigate în pandemie şi care pot fi maximizate de acum înainte pe fiecare sector din business.

Retailerii independenţi din comerţul alimentar, acele afaceri antreprenoriale ce operează unul sau mai multe magazine, şi-au majorat afacerile în 2020, primul an de pan­demie, cu peste 10% sau chiar peste 20%, evo­luţia bună fiind susţinută de faptul că anul trecut comportamentul de consum s-a schimbat.

În primele luni de pandemie, oamenii au fost sfătuiţi de către autorităţi şi totodată nevoiţi să meargă la cumpărături la magazinul cel mai apropiat de casă. Acest obicei de consum a rămas şi după lockdown, când de teamă sau din comoditate unii consumatori au ales un magazin de bloc sau un chioşc apropiat şi mai puţin aglomerat în detrimentul unui magazin modern, arată datele din piaţă culese de la executivi din industrie şi de la companii de cercetare de piaţă. Această schimbare se vede în cifrele afacerilor antreprenoriale din comerţ.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO