Companii
Afacerile Apulum Alba Iulia, furnizor al IKEA, au crescut cu 15% în primul trimestru
Pentru acest an compania şi-a propus un program de investiţii de peste 4 mil. euro, în principal pentru creşterea productivităţii muncii
Producătorul de articole din porţelan Apulum din Alba Iulia a avut în primul trimestru o cifră de afaceri de aproape 38 mil. lei (8,4 mil. euro), mai mult cu 15% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, susţinută de comenzile în creştere la export.
În momentul de faţă, peste 92% din producţie merg la export, în toată Europa şi în Mexic, iar prin intermediul companiei IKEA, articolele fabricate la Alba ajung şi în America de Nord, Hong Kong, Japonia şi Coreea de Sud. Compania estimează că va produce în acest an de peste 35 mil. euro, în creştere cu aproximativ 20% faţă de anul trecut.
„De la începutul anului am lucrat la capacitate maximă, cu şase cuptoare de ardere rapidă a porţelanului. Pentru acest an prevedem o producţie de peste 50 de milioane de piese din porţelan“, a declarat pentru ZF Transilvania Ioan Voican, directorul executiv al companiei Apulum.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels
-
Zara intră indirect pe piaţa de modă second-hand din România prin iniţiativa „Pre-Owned“, prin care consumatorii pot să revândă, să doneze sau să repare haine
-
Top 1.000 cele mai mari companii din România, astăzi, 29 martie. Cum s-a schimbat businessul mare în şapte ani de când ZF şi Deloitte realizează anuarul Top 1.000 cele mai mari companii din România
-
Finanţele ţării derapează puternic la debutul anului. Întrebarea-cheie: cât va fi deficitul bugetar în 2024?
-
Premier Energy: Avem o abordare bullish a pieţei din România. Ţintim spre un model de business integrat
-
O nouă emisiune în grila ZF Live: ZF Profesii Liberale, în fiecare luni, de la ora 16:30, în parteneriat cu Libra Internet Bank
-
Când merg românii la cumpărături. Vineri e cea mai bună zi de shopping, luni cea mai slabă ca vânzări
-
Pe 28 iunie Hidroelectrica umple buzunarele acţionarilor cu dividende de 6,3 mld. lei, întreg profitul pe 2023. Randamentul de 11% saltă preţul acţiunilor la BVB pe volume bune
-
ZF Private Health. Zoltán Madaras, fondatorul reţelei Dora Optics din Mureş: Am pornit businessul cu banii din bursa de student. Avem astăzi energia necesară şi medici tineri cu care putem să ne lărgim activitatea medicală
-
Raiffeisen urmăreşte o creştere organică şi echilibrată pe produse şi plănuieşte investiţii de circa 282 mil. lei. Banca vrea să dea dividende de 860,4 mil. lei, reprezentând 50% din profitul din 2023
-
ZF Investiţi în România! Dragoş Dărăbuţ, Agista: Vrem să facem două tranzacţii în 2024. Ne uităm cu atenţie la zona medicală şi la segmentul IT
-
Piaţa muncii se reechilibrează, angajatorii reţin mai bine talentele în companie. Recrutarea dă semne de încetinire pentru că şi fluctuaţia de personal scade. În ceea ce priveşte blue collar, avem o altă perspectivă: piaţa nu numai că s-a liniştit, vedem o scădere abruptă cel puţin în ultimele luni
-
Business sportiv. Cum a reuşit un mic club sportiv din Băicoi să atragă companii mari ca sponsori? Lucian Mircescu a pornit clubul Aurora Băicoi pentru a încuraja copiii din comunitate să facă sport
-
Best of ZF Power Summit 2024. Radu Mustaţă, Marsh: Europa are nevoie de o strategie de a reloca producţia de echipamente în Europa, aşa cum vedem în SUA. Focusul României trebuie să fie pe proiectele mari, strategice
-
Creditele retail noi în lei indexate la noul indice IRCC ar trebui să aibă dobânzi mai mici pentru că IRCC coboară la 5,90% în T2/2024 şi apoi spre 5,85% în T3/2024, de lângă 6%, unde a oscilat până acum. ROBOR la 3 luni este tot peste 6%, şi peste IRCC, în pofida lichidităţii record
-
ZF Deschiderea de astăzi la Bursă. Istvan Sarkany, investitor la BVB: Am mai făcut puţină curăţenie în portofoliu. Cele mai mari patru deţineri, Simtel, TTS, DN Agrar şi Prospecţiuni
-
Afaceri de la Zero. Xantya Turcu, absolventă de Arte, şi-a deschis un atelier în care modelează ceramica sub emblema Pottery Paw. „Am investit cel puţin 5.000 de euro până acum şi simt că ar mai trebui încă pe atât“