Companii

Afacerile H&M s-au apropiat din nou de 1 mld. lei, dar încă n-au bătut maximele din 2019. Profitul net e la jumătate faţă de ultimul an de dinainte de pandemie

Afacerile H&M s-au apropiat din nou de 1 mld. lei, dar...

Autor: Cristina Roşca

23.05.2023, 11:00 119

Pandemia a lovit din plin businessul companiei, ca de altfel al majorităţii retailerilor de modă, care a trebuit să închidă temporar reţeaua de magazine, funcţionând în rest cu restricţii.

Retailerul de modă H&M, ce deţine pe piaţa locală brandul cu acelaşi nume şi marca premium COS, a obţinut în 2022 în România afaceri de aproape 977 de milioane de lei, cu 15% mai mari decât în anul anterior, al doilea an de pandemie de COVID-19 şi un an încă marcat de o serie de restricţii, cum ar fi cea privind intrarea în malluri cu certificat verde. Între timp, toate restricţiile au fost eliminate, iar în 2022 retailul a funcţionat normal, fiind afectat totuşi de războiul de la graniţă şi de inflaţia record.

Astfel, avansul de 15% al vânzărilor H&M în România a venit în condiţiile în care inflaţia locală în categoria de îmbrăcăminte a fost de 8,5% anul trecut, potrivit INS. Creşterea peste acest nivel poate indica atât expansiunea brandului, cât şi un apetit mai mare de consum pentru produsele gigantului suedez. H&M nu mai anunţă de câţiva ani evoluţia reţelei pe ţări, ci doar la nivel de regiune, astfel că este dificil de menţionat dacă expansiunea a susţinut avansul sau nu.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO