Companii

Afacerile Samsung au sărit de 5 mld. lei în 2019 după ce au crescut cu 11%, de trei ori mai repede ca piaţa de electro-IT. Profitul net a ajuns la 155 milioane de lei după un salt de 45% versus 2018

Afacerile Samsung au sărit de 5 mld. lei în 2019 după...

Autor: Cristina Roşca, Sorin Pâslaru

18.06.2020, 07:00 344

Grupul Samsung din Coreea de Sud a obţinut anul trecut afaceri de 5,1 mld. lei în România, businessul aproa­pe dublându-se în cinci ani. În 2019 avansul faţă de anul anterior a fost de 11%, de aproape trei ori mai rapid decât cel al pieţei de electro-IT în ansamblul său.

Gigantul sud-coreean este activ pe mai multe segmente ale pieţei electro-IT, în frunte cu cel al tele­foa­nelor mobile, având în portofoliu şi tablete şi laptopuri, dar şi televizoare şi electrocasnice.

În ceea ce priveşte 2020, oficialii companiei nu oferă cifre, însă spun că impactul pandemiei a fost limitat de forţa brandului. Spre comparaţie, piaţa electro-IT este aşteptată să scadă cu 30-50%.

„Această perioadă a adus multe pro­vocări pentru întregul mediu de busi­ness. Incertitudinile din primele săptă­mâni legate de evoluţia pan­demiei au avut impact şi la nivelul vânzărilor, însă reputaţia produselor şi relaţia solidă cu consumatorii pe care am construit-o în timp ne-au ajutat să limităm acest impact“, spun oficialii Samsung.

În cele două luni marcate de starea de urgenţă grupul a fost nevoit să îşi concentreze atenţia mai mult pe mediul online pentru consultanţă şi vânzări. Totuşi, contactul cu produsul are un rol important în decizia de achiziţie şi cred oficialii Samsung că va trebui reinventat, pentru a se adapta „noului normal“.

Sud-coreenii de la Samsung au local o echipă de circa 140 de persoane, relativ constantă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO