Companii

Afacerile Samsung România au scăzut în pandemie cu 4%, primul declin pentru gigantul sud-coreean pe plan local. Scăderea până la afaceri de 4,9 mld. lei în 2020 a venit într-o perioadă de creştere pentru piaţa de bunuri de folosinţă îndelungată

Afacerile Samsung România au scăzut în pandemie cu 4%,...

Autor: Cristina Roşca

24.05.2021, 07:35 144

Pandemia a adus prima scădere de business pentru sud-coreenii de la Samsung în România. Cifra de afaceri a ajuns la circa 4,9 mld. lei (1 mld. euro) pe piaţa locală, după o scădere de aproximativ 4% comparativ cu 2019. Acesta rămâne al doilea cel mai ridicat nivel din istoria Samsung în România.

Declinul a survenit, în mod surprinzător, într-o perioadă de creştere pentru piaţa de bunuri de folosinţă îndelungată. Românii au cheltuit anul trecut 3,9 mld. euro pe frigidere, televizoare, produse IT, echipamente de birou sau aspiratoare, plus 12,5%. Piaţa a crescut, susţinută în pandemie de faptul că oamenii au stat mai mult acasă şi au investit în propria locuinţă. Samsung este activ pe mai multe segmente ale pieţei electro-IT, în frunte cu cel al telefoanelor mobile, având în portofoliu şi tablete şi laptopuri, dar şi televizoare şi electrocasnice.

În ceea ce priveşte profitul net, acesta a urmat acelaşi trend descendent ca şi ceilalţi indicatori, coborând sub pragul de 100 mil. lei (20 mil. euro), cu peste 20% mai mic decât în anul de dinaintea pandemiei.

Sud-coreenii au local o echipă de 124 de persoane, cu 15 oameni mai puţin ca în 2019.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO