Companii

AFI Europe România încheie primul semestru cu un venit operaţional net de 24,7 mil.euro, în creştere cu 11,5%

AFI Europe România încheie primul semestru cu un venit...

Autor: Roxana Rosu

21.08.2017, 12:16 284

AFI Europe România a încheiat primul semestru cu un venit operaţional net de 24,7 milioane euro, în creştere cu 11,5%, iar cel mai mare mall al grupului, AFI Cotroceni, a anunţat că vânzările retailerilor s-au majorat cu 2% în perioada aprilie-iunie, faţă de perioada similară a anului trecut. 

"Creşterea economiei româneşti şi rezultatele financiare bune înregistrate de compania noastră ne încurajează să continuăm investiţiile şi să căutăm noi oportunităţi. În prezent, suntem în proces de construcţie a 170.000 de metri pătraţi, dintre care 45.000 de metri pătraţi (suprafaţă totală închiriabilă - GLA) pentru centre comerciale şi 37.000 de metri pătraţi (GLA) de spaţii birouri. De asemenea, pregătim şi lansarea proiectului rezidenţial AFI City, toate acestea fiind derulate în paralel cu consolidarea AFI Cotroceni şi AFI Ploieşti, prin extinderea şi îmbunătăţirea mixului de chiriaşi", a declarat David Hay, CEO AFI Europe România.

În al doilea trimestru al anului, compania a înregistrat un venit operaţional net (NOI) din activele sale generatoare de venit de 12,5 milioane de euro, cu 10,4% peste nivelul din perioada similară a anului trecut.

AFI Cotroceni a atras în perioada aprilie-iunie cu 4% mai mulţi vizitatori, respectiv o medie de 50.000 de persoane pe zi. Peek&Cloppenburg (P&C) va deschide un magazin de 5.200 mp în AFI Cotroceni, ca parte din lucrările de extindere a centrului comercial cu 6.500 mp (GLA). Ca urmare a acestor lucrări, AFI Cotroceni va avea o suprafaţă închiriabilă de aproape 90.000 metri pătraţi (GLA).

În cazul centrului comercial AFI Ploieşti, vânzările retailerilor (cifra de afaceri) s-au majorat cu 19% în T2 şi cu 16% în primele 6 luni ale lui 2017, comparativ cu aceleaşi perioade din 2016. De asemenea, numărul vizitatorilor a ajuns la peste 15.000 de persoane pe zi. Gradul de ocupare a centrului comercial din Ploieşti rămâne constant, la 99%.

Lucrările de construcţie pentru AFI Braşov, cel de-al treilea centru comercial al AFI Europe România, au avansat, iar rata de alocare a atins 80%. Noul centru comercial va avea o suprafaţă totală închiriabilă de 45.000 mp (160.000 mp GBA) la care se adaugă două turnuri de birouri Clasa A, pe o suprafaţă de 25.000 mp GLA. Valoarea totală estimată a investiţiei este de peste 120 milioane de euro.

Pe segmentul de birouri, lucrările pentru AFI TECH PARK sunt avansate, în prezent fiind turnat etajul 4 din prima clădire, prima fază a proiectului având o suprafaţă de 22.000 metri pătraţi (GLA) şi urmând sa fie livrată în T2 2018.

AFI Park, proiectul de birouri de clasă A amplasat în apropierea centrului comercial AFI Cotroceni, ce însumează o suprafaţă închiriabilă de 70.000 metri pătraţi (GLA), are un grad de ocupare de aproape 100% şi este preconizat să genereze un venit anual de 13 milioane de euro.

La nivel internaţional, AFI Properties, compania mamă a AFI Europe, a avut în al doilea trimestru un venit operaţional net (NOI) de 21,5 milioane de euro, în creştere cu 11% la cursul valutar în euro (creştere de 3% în termenii valutari ISK Shekel) şi un venit de 59 milioane de euro, ce reprezintă o creştere de 138% comparativ cu T2 2016.

Prin intermediul AFI Europe, AFI Properties are în curs de dezvoltare pe pieţele din Europa Centrală şi de Est şi din Europa de Sud-Est 100.000 metri pătraţi de spaţii de birouri prin cinci noi proiecte pe lângă centrul comercial AFI Braşov de 45.000 mp. Pe segmentul rezidenţial, AFI Europe dezvoltă 1.000 de unităţi rezidenţiale în Serbia, Polonia, Letonia şi Republica Cehă, dintre care 276 sunt deja vândute.

AFI Properties deţine peste 450.000 metri pătraţi de proprietăţi comerciale, iar la data de 30 iunie 2017 deţinea rezerve de numerar în valoare de 180 milioane de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO