Companii

Agenţia de turism online Paravion, afaceri mai mari cu 56% în S1. „Au crescut cumpărăturile de pe smartphone"

Agenţia de turism online Paravion, afaceri mai mari cu...

Autor: Mirabela Tiron

13.07.2016, 11:54 343

Agenţia de turism online Paravion, parte din grupul Happy Tour, controlat de fondul spaniol de investiţii GED Capital,  a finalizat primul semestru cu o cifră de afaceri de 27 de milioane de euro, în creştere cu circa 56% faţă de perioada similară a anului anterior, potrivit oficialilor companiei.

„Cea mai mare creştere a fost raportată în cazul achiziţiei biletelor de avion (...) Faţă de prima jumătate a anului trecut, am constatat o creştere semnificativă a ponderii mobilului ca mijloc de achiziţie a vacanţelor, o creştere a ratei de conversie pe mobil şi un număr mai mare de clienţi ce accesează direct Paravion", a declarat Remus Vişan, managing director al Paravion.

Anul trecut, compania a încheiat cu afaceri de aproape 43 de milioane de euro iar pentru anul acesta oficialii Paravion estimează o cifră de afaceri de aproximativ 60 de milioane de euro.

„Creşterea din prima jumătate a acestui an provine din consolidarea poziţiei în pieţele online din România şi Turcia pe segmentul biletelor de avion, vacanţe şi hoteluri, respectiv majorarea volumelor vândute în Europa prin intermediul platformelor Paravion în engleză, spaniolă, italiană, greacă, bulgară şi maghiară, dar şi din extinderea pe noi pieţe (SUA şi Asia de Sud Est)”. Cele mai căutate cinci destinaţii pentru vacanţe de o săptămână în acest an sunt Creta, Zakynthos, Rhodos, Corfu şi Antalya, iar la city break-uri conduc Roma, Viena, Praga, Amsterdam şi Bruxelles. Cei care cumpără doar bilete de avion aleg Amsterdam, Istanbul, Paris, Munchen şi Praga.

Cele mai mari creşteri au fost înregistrate pe segmentul biletelor de avion (50%), pe hoteluri (35%), pachete city break şi vacanţe charter. Scăderi ale volumelor vândute au fost pentru vacanţele în Antalya şi staţiunile din Spania.

„De asemenea, în primul semestru al acestui an a crescut intervalul dintre momentul achiziţiei şi cel al plecării, şi a urcat şi preţul mediu pentru biletul de avion, având în vedere că turiştii aleg mult mai des destinaţii de pe alte continente, pentru care, călătoria este mai scumpă. Cele mai spectaculoase creşteri se înregistrează pentru plecările din România către Thailanda, Singapore, Cipru, Islanda, Indonezia, Coreea de Sud şi Statele Unite. 

Pe piaţa agenţiilor de turism online mai sunt prezente Vola, Fly şi alte companii.

 
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO