Companii

Agricola Bacau se reorganizeaza pe linii de business pentru a scapa de un "sistem invechit"

Agricola Bacau se reorganizeaza pe linii de business pentru a scapa de un "sistem invechit"

Grigore Horoi, presedintele Agricola Bacau

30.04.2009, 00:00 191

Producatorul de carne de pasare Agricola Bacau, care a finalizat 2008 cu afaceri de peste 100 mil. euro, a trecut la inceputul acestui an printr-un proces de reorganizare interna in urma caruia grupul de companii va lucra pe linii de business.

"De la inceputul anului se lucreaza dupa un concept nou, cel al liniilor de business, diferentiate dupa grupa de produs (carne de pasare, preparate fierte si afumate, salamuri crud-uscate, semipreparate si produse semipreparate) si servicii (comert traditional - magazine proprii, logistica)", a declarat Grigore Horoi, presedintele Agricola Bacau.
Agricola Bacau nu este prima companie din industria carnii care trece printr-un astfel de proces, CrisTim reorganizandu-si de asemenea businessul.
 
Control mai eficient al costurilor
"Inainte, fiecare unitate juridica din cadrul grupului se limita la activitatea proprie. Fabricile asigurau productia, iar Agricola International asigura partea de vanzari. Era un sistem de lucru invechit. Acum fiecare capacitate de productie asigura de la aprovizionarea cu materie prima pana la comercializarea produselor", a explicat Horoi.
Ca umare a acestui proces, Agricola International, cea mai mare companie a grupului din Bacau, a externalizat forta de vanzari catre Conagra (fabrica preparate din carne fierte si afumate), Salbac Dry Salami (fabrica preparate crud-uscate) si Europrod (fabrica semipreparate din carne) in prima parte a acestui an.
"Noul sistem permite o definire mai clara a costurilor, focusarea pe fiecare categorie de produse in parte si o viteza de reactie mai buna. In urma acestei restructurari s-a format o structura noua de vanzari si departamentul e mai usor de coordonat", spune presedintele companiei.
Aceasta este doar una dintre masurile pe care producatorul de carne de pasare si preparate din carne le-a luat de la inceputul acestui an pentru a reduce costurile, pe fondul resimtirii primelor semne ale crizei financiare, Agricola Bacau fiind una dintre companiile consiliate de compania de consultanta The Network, fondata anul trecut de Eusediu Margasoiu, fost director de marketing al Pepsi Americas, si Cristina Gheorghe, fost manager al Procter & Gamble.
 
300 de angajati au fost disponibilizati
In primul trimestru al acestui an, Agricola International Bacau, cea mai mare companie din cadrul grupului, a disponibilizat circa 300 dintre angajati, cu o suta mai multi decat planuise initial pentru intregul an, prin externalizarea unor departamente.
Grupul Agricola Bacau este format din companiile Agricola International, Aicbac (achizitia vacilor de lapte), Suinprod (cu activitati in cresterea porcilor), Conagra (fabrica preparate din carne fierte si afumate), Salbac Dry Salami(fabrica preparate crud-uscate), Europrod (fabrica semipreparate din carne), Agriconstruct (cu activitati in domeniul constructiilor), Comcereal (achizitia de cereale) si Bac Print (cu activitati in tiparire).
Grupul de firme Agricola Bacau a finalizat primele trei luni ale acestui an cu o cifra de afaceri de 97 milioane de lei (22,7 mil. euro), in crestere cu 46,8% in lei fata de primul trimestru al anului trecut. Tot in aceasta perioada, Agricola International Bacau, cea mai mare companie din cadrul grupului, a inregistrat afaceri de 65 mil. lei(15 mil. euro), cu un avans de 34,5% fata de primele trei luni ale anului 2008, si un profit de 172.000 lei fata de pierdere in anul precedent.
"Aceste cresteri semnificative sunt nerelevante si se explica prin faptul ca in primele patru luni ale anului 2008 a fost intrerupta activitatea abatorului de pasari pentru efectuarea lucrarilor de modernizare a acestuia, ca urmare a unui program investitional in valoare de 10 milioane de euro", a explicat presedintele grupului Agricola Bacau, companie care detine o cota de piata de aproximativ 11% din productia interna de carne de pasare.
Potrivit estimarilor realizate de reprezentantii Agricola Bacau, piata interna a carnii de pasare s-a ridicat in 2008 la peste 900 mil. euro, fata de 700 mil. euro in 2007, iar consumul intern de carne de pasare a crescut in 2008 cu putin peste 20% fata de rezultatele din 2007, la aproximativ 21 de kilograme per capita anual. Principalii competitori ai grupului de firme din Bacau sunt producatorii Transavia, Aaylex, Agroli, Agrisol, dar si cele mai mari ferme avicole de pe plan local.
 
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO