Companii

Agrobusinessul intră în era hi-tech şi se uită la noua generaţie de antreprenori care au dublat numărul de firme cu afaceri între 1 şi 10 milioane de euro

Suprafeţele plantate cu grâu au scăzut cu 147 de mii de hectare faţă de sezonul trecut, la mai puţin de 2 mil. de hectare suprafaţă cultivată, la minimul ultimilor nouă ani. Foto: Shutterstock

Suprafeţele plantate cu grâu au scăzut cu 147 de mii de hectare faţă de sezonul trecut, la mai puţin de 2 mil. de hectare suprafaţă cultivată, la minimul ultimilor nouă ani. Foto: Shutterstock

Autor: Bogdan Alecu

04.01.2016, 00:07 808

Agrobusiness-ul începe să devină un pariu câştigător pentru companiile mici şi mijlocii, în condiţiile în care în ultimii şase ani numărul firmelor din agricultură cu afaceri cuprinse între unu şi zece milioane de euro s-a dublat. Dincolo de interesul străinilor pentru agricultura locală, de achizţiile de teren agricol încă ieftin în comparaţie cu pieţele mature din Vest, de jocurile făcute în comerţ de marii traderi internaţionali, în agricultură încep să apară şi businessurile antreprenoriale solide care câştigă teren. Dezvoltarea lor este strâns legată şi de industria alimentară şi de potenţialul României de a juca o carte câştigătoare în exportul de alimente sub brand românesc, nu doar pe piaţa materiilor prime agricole cum se întâmplă în prezent. Dezvoltarea antreprenorilor din agrobusiness se vede şi în tranzacţiile semnate anul trecut de grupuri puternice din străinătate care au pus ochii pe companii precum Redoxim Timişoara sau Comfert Bacău.

 Intreprinderile mici şi mijlocii câştigă tot mai mult teren şi în agricultură în condiţiile în care acestea aduc o gură de oxigen în sector şi reprezintă un indicator important al dezvoltării economice dintr-o ţară. Peste 1.200 de firme din agricultură aveau anul trecut afaceri între unu şi zece milioane de euro.  Per total, în agricultură sunt înregistrate peste 20.000 de IMM-uri (firme cu afaceri de 50 mil. euro şi sub 250 de salariaţi), cu 15% mai mult comparativ cu anul 2009. IMM-urile reprezintă mai bine de 90% din sectorul agriculturii, potrivit calculelor ZF. Întreprinderile cu afaceri între unu şi zece milioane de euro au o cotă de piaţă de 6%, dublu faţă de ponderea înregistrată în anul 2009.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO