Companii

Agroland Business Systems, firmă deţinută de Horia Cardoş, care deţine un lanţ de magazine agricole, a încheiat primul semestru cu afaceri de 128 milioane lei, în creştere cu 5%, şi un profit net de 6,5 milioane lei, cu 22% mai mic faţă de S1 2020. Acţiunile se depreciau luni dimineata cu 8% la BVB

Agroland Business Systems, firmă deţinută de Horia...

Autor: Roxana Rosu

20.09.2021, 11:57 328

Agroland Business Systems, firmă deţinută de Horia Cardoş, care deţine un lanţ de magazine agricole, a încheiat primul semestru al anului cu o cifră de afaceri de 128 milioane lei, în creştere cu 5%, şi un profit net de 6,5 milioane lei, cu 22% mai mic faţă de nivelul de 8,4 milioane lei din primele şase luni din 2020.

Agroland Business Systema are o capitalizare de 218 milioane lei, acţiunile depreciindu-se luni dimineata cu 8% la BVB. Horia Cardoş deţine 76,5% din acţiuni.

Din afacerile totale, veniturile din vânzarea mărfurilor au fost 117 milioane lei, faţă de 125 milioane lei anul trecut, potrivit raportului financiar publicat luni la BVB.

Cheltuielile din exploatare s-au majorat cu 7%, la 119 milioane lei, rezultând un profit operaţional în scădere la 8,8 milioane lei, de la 10 milioane lei în S1 2020.

La sfârşitul lunii iunie 2021, cheltuielile cu personalul au ajuns la valoarea de 8,11 mil lei faţă de 7,52 mil lei bugetat pentru această perioada, datorită creşterii numărului de angajaţi la 357 persoane, ca rezultat al extinderii lanţului Agroland Mega şi necesarului de angajaţi pentru platforma Mihăileşti.

”Prima jumătate a acestui an a fost dedicată strategiei de extindere a numărului de magazine şi a liniilor de business, investiţiilor în proiecte de inovaţie în agricultură, precum şi întăririi poziţiei noastre pe piaţa de food. Suntem într-o perioada de investiţii ample în multiple direcţii având însă în vedere o strategie integrată, bine pusă la punct, prin care vizăm o integrare atât pe verticală cât şi pe orizontală şi transformarea Agroland într-un jucător major în mai multe domenii de activitate din sfera comerţului, agriculturii şi industriei alimentare”,a  declarat Horia Cardoş în raport.

Investiţiile în noi magazine s-au ridicat în acest an la peste 2 milioane euro), alte 4 milioane euro fiind alocate pentru achiziţia şi modernizarea platformei avicole Mihaileşti, iar 1,3 milioane euro pentru achiziţia şi modernizarea fabricii de nutreţuti combinate nonGMO Caransebeş.

Compania a deschis în primul semestru al acestui an 7 magazine MegaAgroland, în localităţile Afumaţi, Vaslui, Târgu Secuiesc, Sfântu Gheorghe, Craiova, Bucureşti şi Bolintin-Vale, iar în luna iulie  şi pe cel de-al 8-lea, în Lugoj. Oferta de produse include agricole, pet care, produse pentru casă, echipament pentru ferme, hrană pentru animale, furaje, fitofarmacie.

Reţeaua are peste 200 de magazine, operate de către Agroland Business System, de către subsidiara Magazinul Micului Fermier (achiziţionată în 2019 în proporţie de 100% de către societate), iar 190 de magazine de către 54 de parteneri în franciză. 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO