Companii

Air France vrea sa ia altitudine

26.03.2004, 00:00 10

Dupa ce anul trecut si-a depasit cu putin estimarile privind cresterea de pe piata romaneasca -15%, operatorul de transport aerian Air France anunta pentru acest an o crestere cel putin dubla. Avioane cu o capacitate mai mare, parteneriatul cu operatorul national Tarom si posibilitatea introducerii pe termen mediu a unor curse suplimentare sunt argumentele managerului de tara Air France pentru Romania, Rodolphe Lenoir.
"Anul bugetar 2003 (aprilie 2003 - martie 2004 - n.red.) a adus o crestere a traficului cu 25% pentru Air France in Romania, adica 100.000 de pasageri si o crestere a veniturilor cu  40% in dolari (pana in toamna anului trecut, moneda de referinta pentru vanzarea biletelor de avion in Romania a fost dolarul american - n. red)" adauga Lenoir.
In euro, cresterea veniturilor a fost putin superioara bugetului estimat la inceputul anului fiscal 2003 de oficialii Air France, care indica o crestere de 15% fata de cele 14 milioane euro inregistrate in anul fiscal 2002. "Anul acesta, cresterea ar putea ajunge la 30-40%, si va fi bazata atat pe leisure (vacantele si calatoriile de agreent - n. red), cat si pe corporate (calatoriile de afaceri - n. red)" mai spune Lenoir.
Potrivit acestuia, compania incearca sa atace, pe langa marile companii multinationale si nisa reprezentata de intreprinderile mici si mijlocii. "Vom lansa un pachet destinat companiilor mici si mijlocii care au un buget de calatorii in strainatate situat intre 5.000-20.000 de euro. Aceste pachete merg foarte bine oriunde in lume si cred ca acelasi lucru se va intampla si in Romania, pe masura ce piata se va dezvolta" apreciaza Lenoir.
Cu o cota de piata situata potrivit propriilor estimari la peste 10%, operatorul aerian francez ar putea introduce pe termen mediu curse noi intre Romania si Franta.
"Studiem posibilitatea introducerii unor curse aeriene intre Bucuresti si Lyon, avand in vedere ca o parte dintre companiile franceze cu activitati in Romania - Salomon sau Carrefour - au cartierul general in zone apropiate. In plus, vrem sa ne extindem, si in zona de vest a Romaniei, cel mai mare potential avandu-l ruta Timisoara-Paris. Oricum din sezonul de vara al acestui an putem intra si in orase din tara precum Iasi, Timisoara sau Cluj prin intermediul curselor operate de Tarom", adauga Lenoir. Operatorul francez a incheiat spre sfarsitul anului trecut un acord de tip code-share cu Tarom. Acordul de code-share permite unui client al Tarom sa cumpere de la operatorul roman un bilet de avion valabil pe zborurile operate de Air France si viceversa.
"Este posibil astfel ca un client sa lase bagajul sau pentru cala la Cluj si sa il ridice tocmai la Caracas, la sfarsitul calatoriei, ceea ce este mult mai comod pentru acesta" explica Lenoir.
In prezent, Air France opereaza doua zboruri zilnice Bucuresti-Paris, acestea fiind deservite de doua aeronave A320.
Air France se afla in prezent aproape sa definitiveze un acord de fuziune cu un alt transportator aerian european - KLM. Fuziunea dintre Air France si KLM, care ar putea da nastere celui mai mare transportator aerian european, a fost aprobata de Comisia Europeana luna trecuta, cu conditia ca noul grup Air France-KLM sa renunte la cateva rute aeriene din motive legate de libera concurenta.
Statul francez va detine 44% din actiunile Air France-KLM, ceilalti actionari ai companiei franceze vor intra in posesia a 37% din capital, iar restul actiunilor vor fi detinute de actualii actionari ai KLM. Operatorul francez a anuntat ca lansarea ofertei publice de schimb de actiuni pentru preluarea companiei olandeze KLM va avea loc spre sfarsitul acestei luni.
Air France face parte din alianta Skyteam, alaturi de Delta Air Lines (Statele Unite), Korean Air (Coreea de Sud), Alitalia si operatorul ceh CSA Czech Airlines.
Air France a inregistrat in primele noua luni ale anului bugetar 2003 o cifra de afaceri de 9,3 miliarde euro, in scadere cu aproape 4% fata de anul precedent. Operatorul francez a fost insa unul dintre putinii care a realizat profit in aceasta perioada - 126 milioane euro. ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO