Companii

Albin Budinsky, CEO Schenker Romtrans: Concedierile au reprezentat o reactie la criza

Albin Budinsky, CEO Schenker Romtrans: Concedierile au reprezentat o reactie la criza

Albin Budinsky, CEO al Schenker Romtrans: Criza ne-a obligat, ca pe orice alta companie, sa ne uitam si la personal. Am inceput un proces de restructurare, care va continua probabil si anul viitor. Nu pot spune cati angajati au fost concediati. Incercam sa luptam impotriva crizei si concedierile au reprezentat o reactie la criza.

07.10.2009, 23:25 1453

"Practic pot spune ca am fuzionat deja. Oamenii de la cele douacompanii lucreaza acum impreuna, iar departamentele s-au unit.Ramane ca integrarea aceasta sa se realizeze si din punct de vederelegal. Trebuie sa mai urmam niste pasi birocratici, iar pana inianuarie 2010 se va realiza juridic aceasta fuziune", a declaratAlbin Budinsky, care va prelua pozitia de CEO la finalizareaoperatiunilor de integrare a celor doua companii.

In urmatoarea perioada, compania Romtrans va fi absorbita deSchenker Romtrans si va disparea din punct de vedere juridic, dupacum apreciaza el.

Astfel, Albin Budinsky, 44 de ani, care a venit in Romania in1997 si a ocupat pozitia de general manager al diviziei locale aSchenker incepand din 2001, se va ocupa de conducerea unui businessde peste 100 mil. euro. Schenker Romania a rulat anul trecutafaceri de aproape 35 de milioane de euro, in timp ce Romtrans ainregistrat 76,2 milioane de euro, potrivit reprezentantilorcompaniilor. Peste 99% din titlurile Romtrans, care anterior seaflau in mainile managementului si ale salariatilor, in total fiindpeste 1.000 de actionari, au fost cumparate anul trecut deSchenker.

Birocratia a intarziat fuziunea

Initial finalizarea fuziunii celor doua companii a fost anuntatapentru lunile iunie-iulie anul acesta, insa acest proces a fostintarziat din cauza unor probleme birocratice si administrative,dar si din cauza procedurii destul de complicate, dupa cumapreciaza executivul Schenker Romtrans.

Romtrans este cea mai mare companie privata activa pe piatatransportului de marfa (lider fiind insa compania CFR Marfa,detinuta de statul roman), dupa cifra de afaceri de anul trecut. Peaceasta piata mai concureaza si compania Edy Spedition, care arulat anul trecut afaceri de aproape 75 de milioane de euro,potrivit site-ului Ministerului de Finante.

Cele mai recente date furnizate ZF de catre compania Romtransarata ca in primul trimestru din acest an, transportatorul ainregistrat o cifra de afaceri de 49 de milioane de lei (11,8 mil.euro), in scadere cu 22,4% in lei fata de aceeasi perioada a anuluianterior.

"Anul acesta este un an dificil pentru transportul de marfuri sima astept la o scadere a cifrei de afaceri cu 31-32% la ambelecompanii pana la sfarsitul anului", a spus Albin Budinsky.

Cel putin 175 de angajati au fostdisponibilizati

Una dintre masurile luate de Budinsky in acest an a fostrestructurarea personalului. In trimestrul unu al acestui ancompania Romtrans avea 1.197 de angajati, comparativ cu 1.372 deangajati in aceeasi perioada a anului anterior, potrivit dateloroferite de companie.

"Criza ne-a obligat, ca pe orice alta companie, sa ne uitam sila personal. Am inceput un proces de restructurare, care vacontinua probabil si anul viitor. Nu pot spune cati angajati aufost concediati. Incercam sa luptam impotriva crizei siconcedierile au reprezentat o reactie la criza", a precizat el.

Conducerea noii entitati Schenker Romtrans, cu 10 sucursale sipeste 70 de puncte de lucru in tara, va fi asigurata de un Consiliude Supraveghere, format din cinci oameni (patru membri ai SchenkerAustria si fostul presedinte al Romtrans, Ion Nan) si de un comitetexecutiv, format din Valeriu Dascalu (COO - director operational),Peter Rausch (CFO - director financiar) si Albin Budinsky(CEO).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO