Companii

Alin Ursu, Angelli: Tot ce pierdem pe intern castigam la export

Alin Ursu, Angelli: Tot ce pierdem pe intern castigam la export

Alin Ursu, administrator al companiei Angelli Spumante & Aperitive: Avantajul nostru este ca din cauza crizei toate firmele private au coborat preturile. Costurile cu logistica au scazut dupa ce transportatorii si-au scazut tarifele in medie cu 20%.

28.10.2009, 23:27 608

Alin Ursu, administrator al companiei Angelli Spumante &Aperitive, spune ca pentru urmatorii cinci ani bugetulproducatorului de spumante este construit pe o crestere anuala de5-7%, dupa ce in ultimii sapte ani avansul a fost de 10-12%.

"Anul viitor vrem sa acoperim pierderea de 10% pe care ambugetat-o la intern in 2009 si sa ajungem la nivelul anului 2008(pe piata interna- n.red.). Daca adaugam si exportul, vom avea ocrestere a afacerilor", a spus Ursu intr-un interviu acordatZF.

Compania,care in februarie si-a schimbat numele din Astese Production inAngelli Spumante & Aperitive, a inregistrat in primele noualuni ale acestui an o scadere de 10% a vanzarilor pe piata interna,pe fondul diminuarii stocurilor la unii distribuitori "din cauzasituatiei actuale".

"Punctul nostru forte in momentul de fata este exportul. Dacaanul trecut la sfarsitul lunii septembrie aveam 120.000 de unitativandute extern, acum avem 580.000 de sticle", mai spune Ursu.

Exporturi de peste un milion de sticle

Volumul exporturilor din primele trei trimestre l-a depasit pecel de anul trecut cand compania a livrat la extern 300.000 desticle. Pentru anul acesta, estimarile arata ca Angelii ar puteaexporta peste un milion de sticle.

Din punctul de vedere al valorii, livrarile externe au adusfirmei circa jumatate de milion de euro anul trecut, iar in 2009 arputea genera 1,6-1,7 mil. euro. Cu toate acestea, pondereaexporturilor se mentine redusa, de numai 8%, procentul urmand sacreasca in urmatorii ani la peste 10%.

"Tot ce pierdem pe intern castigam la export. Livram in Ungaria,Italia, Spania, Grecia, Letonia, dar avem niste contacte si cu SUA,unde nu am inceput inca livrarile", mai spune Ursu.

Cu toate acestea, cea mai importanta perioada pentru companie cade altfel pentru majoritatea producatorilor de bauturi, esteultimul trimestru al anului. "Daca in lunile nomale vindem 400.000-500.000 de unitati, in lunile acestea facem 1 milion sau 1,5milioane de sticle. Este perioada decisiva", explica Ursu.

In cadrul Angelli lucreaza 120 de angajati, dintre care 70 invanzari. Ursu spune ca nu au existat disponibilizari. Angellilucreaza cu retelele internationale prezente pe piata locala si areaproximativ 55 de distribuitori la nivel national.

Reduceri de costuri, dar profit in scadere

In ceea ce priveste reducerea costurilor, Ursu afirma catarifele au fost negociate cu toti producatorii privati.

"Avantajul nostru este ca din cauza crizei toate firmele privateau coborat preturile. Costurile cu logistica au scazut dupa cetransportatorii si-au scazut tarifele in medie cu 20%", a mai spusUrsu.

Pe langa productia interna, compania este activa si prinimporturi de la firmele din grupul Henkell & Co din care faceparte. Seful Angelli mai spune ca si costurile internationale detransport au scazut. Daca inainte plateau 2.000 de euro pe untransport, acum platesc 1.400 de euro.

"In momentul in care a intervenit criza au venit altitransportatori cu oferte mai bune si am putut alege", a continuatUrsu. De asemenea, Angelli si-a schimbat firma de furnizare aenergiei. Noul furnizor vinde energie cu 30% mai ieftina potrivitlui Ursu, care nu a dezvaluit insa numele furnizorului. Reduceri decosturi obtinute in acest fel nu au compensat cresterea pretului lasticla. Contractele pentru achizitia sticlelor Angelli suntnegociate la nivel international de catre grup, astfel ca acesteasunt aduse din import. Chiar si in conditiile cresterilor depreturi, Ursu spune ca pretul la sticla de import este sub nivelulpretului oferit in Romania.

Afectati de variatiile cursului valutar

Angelli va ramane pe profit in acest an, conform estimariloradministratorului, care insa va fi mai mic comparativ cu 2008.Potrivit datelor de la Registrul Comertului, Angelli Spumante &Aperitive a avut anul trecut o cifra de afaceri de 18,9 mil. eurosi un profit de 3 mil. euro. " Cea mai mare lovitura pe care oprimim este diferenta de curs valutar. Foarte multe lucruri suntlegate de euro", explica Ursu.

"Aproape" in fiecare an, Angelli a operat doua majorari de pretdin cauza cursului valutar si a accizelor. Marirea accizelor carese prefigureaza pentru luna ianuarie va determina o majorare apreturilor in portofoliul Angelli cu circa 6-7%.

Ursu spune ca prioritatea sa anul acesta a fost mentinerea coteide piata. Pe piata de spumante, Angelli are o cota de 70%,principalul concurent fiind Zarea.

Decizia de schimbare a numelui in Angelli Spumante &Aperitive este parte a strategiei grupului Henkell & Co, grupcare detine firma din Romania. In fiecare tara firma ia numelebrandului cel mai puternic.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO